|
|
کدخبر: ۱۵۷۹۸۰

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن از تشکیل کنسرسیوم توسعه و فراوری سنگ آهن خبرداد و گفت: خطوط کنسانتره و فراوری در سراسر کشور از نیمه دوم سال ۹۳ اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد اکبریان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در سال ۹۳ تولیدکنندگان سنگ آهن تلاش دارند تا در زمینه اکتشاف کار بیشتری را صورت داده و به موازات آن برای تکمیل عملیات اکتشاف، فراوری و ایجاد ارزش افزوده بالا گام های عملیاتی بردارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن افزود: در سال ۹۳ و از نیمه دوم، به تدریج خطوط کنسانتره و فراوری در کشور به مدار می آیند و تلاش داریم تا به تدریج این خطوط را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: امسال اولویت ما تامین نیازهای داخلی است، اما در مقابل از دولت تقاضا داریم تا قیمت سنگ آهن را نیز به صورت شفاف برای ارایه به بازار داخلی اعلام کند و البته فاصله با قیمت صادراتی نداشته باشد.

به گفته اکبریان، تلاش می شود تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای توسعه خطوط سنگ آهن جذب کرده تا در موضوع اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ آهن سرمایه گذاری کنند.

وی از تشکیل کنسرسیومی برای توسعه و فراوری سنگ آهن در کشور خبرداد و گفت: افراد می توانند سهامدار این کنسرسیوم شوند و امیدواریم دولت نیز زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کند.

همچنین در این نشست سلطانی، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن نیز گفت: همایش چالش های پیش رو در تولید و تجارت سنگ آهن ۷ اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار می شود و تلاش داریم تا چالش ها و فرصت های پیش روی این بخش از تولید و تجارت را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: در این همایش معدنکاران، تجار، پیمانکاران بخش استخراج، فراوری، حمل و نقل و لجستیک و نیز شرکت های بازرسی وجود دارند و معاون اول رئیس جمهور و نمایندگانی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، بنادر و کشتیرانی و حمل و نقل جاده ای نیز حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار