|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۷۶

ردیابی اندیشه های سید شهیدان اهل قلم در آثار سینمای ۲۰ ساله سینمای داستانی و مستند ایران.

گروه فرهنگی مشرق، همایش تصویر قلم، با موضوع ردیابی اندیشه های سید شهیدان اهل قلم در آثار ۲۰ ساله ی سینمای داستانی و مستند ایران، سه شنبه ۲۶ فروردین ماه با همکاری موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی و فرهنگسرای اندیشه در سالن اصلی فرهنگسرا با حضور جمعی از چهره های برجسته ی فرهنگی و سینمایی برگزار خواهد شد.
مجتبی امینی، قائم مقام موسسه شهید آوینی با بیان اینکه همایش تصویر قلم به بهانه پاسداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و همچنین هفته ی هنر انقلاب اسلامی است گفت: ما تصمیم گرفتیم امسال برنامه ای متفاوت برگزار کنیم که محوریت آن برپایه نشستی تخصصی استوار باشد.

به گفته ی دبیر این همایش، هدف از انتخاب عنوان «تصویر قلم» طرح این پرسش است که چه مقدار از اندیشه های شهید آوینی در دو دهه پس از شهادت ایشان تبدیل به آثاری در حوزه سینمای داستانی و مستند شده است؟ و اساسا جایگاه اندیشه های این شهید در متن سینمای ایران کجاست؟

وی در ادامه افزود: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم موضوع آثاری که امسال و همچنین سال های آینده تولید خواهد شد را در دستور کار قرار دهیم و راهکارهای مورد نظر را ارزیابی کرده تا بتوانیم تفکر شهید آوینی را در کارهایمان جاری کنیم.

لازم به ذکر است این همایش از ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۶ فروردین در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.




ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار