|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۱۸

مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بکار گیری قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور به عنوان ابزار مهمی در کنار اجرای سیاستهای مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرثفروتنی افزود: قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صاردات که در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ توسط مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری کامل قرار گرفت می تواند یکی از ابزارهای مهم در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در اواخر سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده بود باشد.

وی تصریح کرد: در این قانون ظرفیت های خوبی برای حمایت از تولید محصولات ساخت داخل کشور درنظر گرفته و تمامی دستگاه های دولتی، عمومی و حتی بخش های غیردولتی که از امکانات دولتی استفاده می کنند ملزم به رعایت مفاد این قانون هستند.

به گفته فروتنی، مقام معظم رهبری با توجه به درون زا دانستن اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از توانمندیهای متخصصان و کارآفرینان داخلی توسط مخاطبان این قانون و حتی تمامی آحاد ملت عزیز ایران را گامی موثر در این زمینه دانستند.

وی افزود: همچنین ایشان بر حمایت از تولیدکنندگان؛ که سربازان و افسران جبهه جهاد اقتصادی هستند تاکید کردند و استفاده از تولیدات داخلی را وجه همت قرار دادند، ضمن اینکه در این راه تولیدکنندگان نیز موظف هستند تولیدات خود را با مناسب ترین کیفیت و قیمت عرضه کنند.

مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه رویکرد مهم دیگر این قانون را، ملزم کردن مخاطبان این قانون به ارجاع کار(مسئولیت انجام طرح یا پروژه هایی) به شرکت های ایرانی دانست و این امر را زمینه ساز انتقال دانش فنی و توسعه دانش و مهارتهای مهندسی در کشور ارزیابی کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار