|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۴۰

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت ۱۵ رویکرد مهم در شورای عالی اشتغا ل تصویب شده است که با بهره گیری از آن ها می توانیم تا حدودی مشکل رکود تورمی را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی با اشاره به اینکه رکود تورمی به معنی ایستایی قیمت هاست گفت: مهمترین علل ایجاد این مشکل محدودیت در عرضه است که بر سر راه تولید در بنگاه های اقتصادی قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم محدودیت ها در بخش اقتصاد را دسته بندی کنیم یک بخش مربوط به محیطی است که ناظر به فعالیت بنگاهاست و بخش دیگر مربوط به شرایط اقتصادی و سیاسی است که در مسیر فعالیت بنگاه ها وجود دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه روابط بین الملل و روابط ناصحیح بین الملل و تحریم ها هم در رکود تورمی تاثیر بسیاری داشته است اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته متاسفانه شاهد نوسان ۲۰ تا ۴۰ درصدی در نرخ تورم و بیکاری بوده ایم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت تدبیر یک فرصت تاریخی است تا با استفاده از دیدگاه های علمی از رکود اقتصادی رهایی یابیم گفت: فقدان خصلت دراز مدت بینی در برنامه های اقتصادی کشور و عدم وفاداری مدیران ارشد و دولت ها به مسیر طی شده از جمله عواملی است که طی ۸ سال گذشته موجب به وجود آمدن شرایط نامناسب اقتصادی شد.

وی ادامه داد: طی هشت سال گذشته درآمدهای ۱۵۰ میلیاردی در دولت وجود داشت اما نتیجه آن رکود تورمی است که اکنون مشاهده می کنید. متاسفانه در طی هشت سال گذشته عدم وفاداری مدیران ارشد بسیار به چشم می خورد و هیچکدام از تصمیمات با اجماع نخبگان و وفاق نبوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار