|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۶۹

دبیر شواری هماهنگی مناطق آزاد اعلام کرد

خبرگزاری تسنیم: دبیر شواری هماهنگی مناطق آزاد گفت: الحاق اسکله های شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار، حل مشکل فرودگاه چابهار و بررسی شرایط احداثراه آهن چابهار - زاهدان از جمله مسائلی است که در به سفر رئیس جمهوری به چابهار مطرح می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان در خصوص برنامه های بازدید رییس جمهور از منطقه آزاد چابهار گفت: در سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان؛ بازدید از منطقه آزاد چابهار نیز برنامه ریزی شده که با توجه به اهمیت موضوع، موضوعات مهم پیش روی چابهار به اطلاع رییس جمهور خواهد رسید.

وی با بیان این که الحاق کامل شهر چابهار به منطقه آزاد یکی از مهم ترین برنامه های قابل طرح برای این منطقه است، ادامه داد: برای الحاق شهرهای آبادان و خرمهشر به منطقه آزاد اروند نیاز به تصویب هیئت وزیران بود که این اقدام با حضور رییس جمهور عملی شد اما برای مناطق آزادی که لایحه ایجاد آنها به تصویب مجلس رسیده است باید لایحه ای تنظیم کرد تا الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی الحاق چابهار به منطقه آزاد را یک دستاورد بزرگ برای مناطق آزاد کشور در آینده ای نزدیک دانست.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی الحاق اسکله های شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار را از دیگر برنامه های قابل طرح به رییس جمهوری اعلام کرد و گفت: لایحه الحاق این اسکله ها به منطقه آزاد چابهار هم اکنون در مجلس ارائه شده است که امیدواریم به نتیجه نهایی مدنظر منجر شود.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: بررسی موقعیت و ارزیابی شرایط احداثراه آهن چابهار زاهدان یکی دیگر از برنامه های سفر رییس جمهور به منطقه آزاد چابهار است که امیدواریم با تدبیر ایشان مسیر ساخت این خط ریلی که یکی از مهم ترین محورهای ریلی کشور به لحاظ تجاری و ترانزیتی مطرح است محقق شود.

ترکان اظهار کرد: چابهار مسیر جاده ای مطلوبی را دارد و به مرکز و شمال کشور متصل است اما برای توسعه این بخش نیز برنامه هایی هم چون تکمیل محور چابهار به میلک در مرز افغانستان وجود دارد که امیدواریم در سفر رییس جمهور بتوانیم دو بانده شدن این مسیر ترانزیتی مهم را در دستور کار قرار دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از حل مشکل فرودگاه چابهار خبر داد و تاکید کرد: با اضافه شدن ۴۰۰ هکتار به فرودگاه کنارک هم جوار با چابهار؛ امکان برقراری خطوط پروازی و ایجاد ارتباطات بیشتر این منطقه با تمام نقاط کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار