|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۰۷

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان درجلسه مشترک روسای کل بانک های مرکزی منطقه خاور میانه و آفریقای شمالی با مدیر عامل صندوق بین الملی پول دیدار کرد و گفت: در چند سال آینده شاهد تغییرات ساختاری مهمی در اقتصاد ایران خواهیم بود که رشد اقتصادی با ثبات و غیر تورمی که کلیه مردم ایران، منطقه و دنیا را منتفع خواهد کرد، به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی کشورمان روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در جلسه مشترک روسای کل بانک های مرکزی منطقه خاور میانه و آفریقای شمالی با مدیر عامل صندوق بین الملی پول شرکت کرد. این جلسه به منظور تبادل نظر در خصوص چالش های موجود در منطقه تشکیل شد.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی طی سخنانی با اشاره به تنوع منابع و ظرفیت های اقتصادی، ارزیابی ها و کمک های فنی صندوق بین المللی پول را در حل چالش های مختلف موجود در این منطقه مفید دانست.

وی همچنین از تلاش های صندوق و مدیریت اجرایی آن نهاد در حمایت از کشورهای عرب در حال گذار جهت دستیابی به ثبات اقتصادی و تامین نیازهای اقتصادی تقدیر کرد.

در خصوص کشور ایران نیز وی سیاست های مورد نظر ریاست جمهور را دستیابی به ثبات اقتصادی کلان، افزایش رشد اقتصادی بالقوه وایجاد فرصت های اشتغال اعلام نمود.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به برنامه های در دست اقدام منجمله یکسان سازی نرخ ارز، اصلاحات بخش بودجه ای و مرحله دوم برنامه هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: عمیقا اعتقاد دارد طی چند سال آینده شاهد تغییرات ساختاری مهمی در اقتصاد ایران خواهیم بود که رشد اقتصادی با ثبات و غیر تورمی که کلیه مردم ایران، منطقه و دنیا را منتفع خواهد کرد، به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار