|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۴۰

در پی افت شدید شاخص بورس طی روزهای اخیر، مسئولان و فعالان بازار سرمایه نشستی با نایب رئیس مجلس برگزار کردند که در پایان این جلسه مقرر شد تا کارگروه مشترک بازار سرمایه و مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان و فعالان بازار سرمایه عصر دیروز(دوشنبه) نشستی با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردند که در پایان این جلسه مقرر شد تا کارگروه مشترک بازار سرمایه و مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه نظام و کشور به این نتیجه رسیده اند که بازار سرمایه باید تقویت شود، گفت: نقش بازار سرمایه در تولید و استفاده از سرمایه های خرد و رشد اقتصاد کشور شفاف سازی اقتصاد و تضعیف بازار های موازی بر کسی پوشیده نیست.

وی یکی از دلایل کاهش شیب تورم در سال گذشته را انتقال نقدینگی از بازارهای موازی به بازار سرمایه اعلام کرد و با اشاره به اینکه برای آرامش بازار سرمایه باید از قوانین و مقررات با ثبات استفاده شود که آرامش بورس را بر هم نزند، تصریح کرد: باید فرهنگ پایدار سرمایه گذاری در بورس را با سیاست های با ثبات اقتصادی تشویق کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاران را با قوانین مناسب در بازار سرمایه حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجلس تلاش می کنیم دغدغه های فعالان بازار سرمایه را در تصمیمات خود مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: به منظور پوشش این دغدغه ها کارگروهی از فعالان بازار سرمایه و تعدادی از نمایندگان مجلس تشکیل می شود.

حجت الاسلام ابوترابی تاکید کرد: وظیفه این کارگروه تنظیم اصول و قواعدی است که با فضای کسب و کار در بازار سرمایه همخوانی داشته باشد و به این سمت حرکت کنیم که قوانین مصوب در مجلس ثبات بخش بوده و سرمایه گذاری را تشویق کند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابراز داشت: در این سیاست ها بر روی جذب سرمایه های مردمی تاکید شده است و از همین رو در کارگروه مشترک مجلس و بازار سرمایه این اصول و زیرساخت ها دنبال می شود.

این جلسه با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل بورس ها، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بزرگ بورسی و سایر فعالان بورسی برگزار شد.



ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار