|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۴۶

در جلسه مشترک روسای کل بانک های مرکزی؛

خبرگزاری تسنیم: رییس کل بانک مرکزی گفت: عمیقا معتقدیم در چند سال آینده شاهد تغییرات ساختاری مهمی در اقتصاد ایران خواهیم بود که براساس آن رشد اقتصادی باثبات و غیر تورمی که تمام مردم ایران، منطقه و دنیا را منتفع خواهد کرد را به همراه دارد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ولی الله سیف(روز یکشنبه ۲۴ فروردین) در جلسه مشترک روسای کل بانک های مرکزی منطقه خاور میانه و آفریقای شمالی(MENA) با مدیر عامل صندوق بین المللی پول شرکت کرد. این جلسه به منظور تبادل نظر در خصوص چالش های موجود در منطقه تشکیل گردید.

در این جلسه رییس کل بانک مرکزی طی سخنانی با اشاره به تنوع منابع و ظرفیت های اقتصادی، ارزیابی ها و کمک های فنی صندوق بین المللی پول را در حل چالش های مختلف موجود در این منطقه مفید دانست.

وی همچنین از تلاش های صندوق و مدیریت اجرایی آن نهاد در حمایت از کشورهای عرب در حال گذار جهت دستیابی به ثبات اقتصادی و تامین نیازهای اقتصادی تقدیر نمود.

در خصوص کشور ایران نیز سیف سیاست های مورد نظر رئیس جمهوری را دستیابی به ثبات اقتصادی کلان، افزایش رشد اقتصادی بالقوه وایجاد فرصت های اشتغال اعلام کرد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به برنامه های در دست اقدام منجمله یکسان سازی نرخ ارز، اصلاحات بخش بودجه ای، و مرحله دوم برنامه هدفمندی یارانه ها اشاره و اظهار داشت: عمیقا اعتقاد دارم طی چند سال آینده شاهد تغییرات ساختاری مهمی در اقتصاد ایران خواهیم بود که رشد اقتصادی با ثبات و غیر تورمی که کلیه مردم ایران، منطقه و دنیا را منتفع خواهد کرد، به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار