|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۰۶

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری گفت: هم اکنون میانگین نسبت P / E در بازار سرمایه کشورمان پایین بوده و به معنای ارزان بودن قیمت سهام است؛ بنابراین فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورنعمت با بیان اینکه سهامی که انتخاب می شود باید بر پایه و اساس بنیادی باشد تا سرمایه گذار شاهد بازده معقولی شود، گفت: در شرایط فعلی، سهام بسیاری از شرکت ها جذاب است و اگر هدف سرمایه گذار بلند مدت باشد، بورس می تواند در بلندمدت، بازده ای بالاتر از نرخ سودبانکی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری فیروزه آسیا با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی بازار سرمایه جذب سرمایه گذار خارجی است، ابراز داشت: هم اکنون کمتر از دو درصد سرمایه گذاران در بازار سهام را سرمایه های خارجی تشکیل می دهد، اما گروه زیادی از سرمایه گذاران خارجی به ایران به عنوان یک فرصت نگاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های بین المللی مهم ترین چالش ورود سرمایه های خارجی به کشور محسوب می شود، افزود: اما علاقمندی به حضور در بازار سهام ایران بسیار قوی است و امروز فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است.

پورنعمت با اشاره به اینکه یکی از اهداف بورس در سال۹۳ بین المللی شدن است و در این حوزه باید به دو بخش زیرساخت و قوانین و مقررات توجه کرد، افزود: ترویج معاملات برخط، از اهداف این کارگزاری برای تغییر در سیاست های تشویقی فیروزاکس در سال جدید و توجه به همه سرمایه گذاران در بخش آنلاین است.

وی گفت: فیروزاکس در نظر دارد برای تشویق سرمایه گذاران آنلاین که در حجم کمتری به معامله پرداخته اند نیز جوایزی در نظر بگیرد. بسته کامل جوایز و مشوق های معاملات آنلاین به زودی از طریق سایت فیروزاکس به اطلاع همگی می رسد.

وی در ادامه از آموزش در بخش معاملات آنلاین خبرداد: قرار است این دوره های آموزشی معاملات الکترونیک را برای همه علاقمندان به سرمایه گذاری آنلاین در بورس برگزار کند. این دوره ها رایگان هستند و یکی دیگر از سیاست های تشویقی کارگزاری فیروزه آسیا در سال ۱۳۹۳ خواهند بود. همچنین در گام نخست معاملات در بورس کالا و در گام بعدی معاملات بورس انرژی را در این کارگزاری راه اندازی خواهیم کرد.

همچنین علی مشایخی رئیس هیئت مدیره کارگزاری فیروزه آسیا در این نشست خبری با اشاره به اینکه گروه فیروزه مدیریت بیش از ۹۰ درصد از سرمایه خارجی فعال در بورس تهران را بر عهده دارد و کارگزاری فیروزه آسیا در حال حاضر کارگزار پیشرو در جذب سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران است، گفت: در نظر داریم به عنوان بهترین کارگزار الکترونیک ایران در بازار حضور داشته باشیم.

وی از برگزاری مراسم معرفی بورس تهران به سرمایه گذاران و علاقمندان بریتانیایی در لندن خبر داد و گفت: در این نشست که جمعه گذشته به همت گروه فیروزه و شرکت بورس برگزار شد، مدیران ارشد بازار سرمایه حضور یافتند و امیدواریم این نشست منجر به جذب بیشتر سرمایه های خارجی در بورس تهران شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار