|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۰۸

خبرگزاری تسنیم: مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس از راه اندازی مرحله آزمایشی سامانه صدور بلیت الکترونیکی سفرهای دریایی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، سالم شهیدی اظهار کرد: به منظور بهینه سازی رویه صدور بلیت شناورهای مسافری و کاهش دغدغه هموطنان در زمینه سفرهای دریایی، از مدت ها قبل با همفکری صورت گرفته با تعاونی شناورداران بندرعباس تصمیم بر این شد تا بلیت های الکترونیکی جایگزین بلیط های کاغذی فعلی شود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای اجرایی کردن ماده ۲۹ قانون امور بندری و گمرکی مبنی بر تهیه لیست مسافرین شناورهای ورودی و خروجی در بنادر مسافری اجرایی می شود تا با جمع آوری اطلاعات دقیق، امکان بیمه شدن مسافران در مقابل حوادثدریایی به شکلی مناسب تر فراهم شود.

به گفته شهیدی، با راه اندازی این سامانه که قرار شده تا حدود یکماه آینده برای مسیر دریایی بندرعباس - هرمز به صورت آزمایشی اجرایی شود، امکان تهیه بلیت شناورهای مسافری در هر شهر و نقطه از کشور امکان پذیر می شود.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی همچنین در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص عملیاتی شدن این طرح چنین توضیح داد: شرکت تعاونی شناورداران بندرعباس از طریق بانک عامل و مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و اداره بندر شهید باهنر طی یکسال گذشته پیگیری های زیادی در خصوص الکترونیکی شدن بلیت شناورها داشته است که امیدوارم طی آینده نزدیک این تلاش ها به ثمر برسد.

وی افزود: پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله آزمایشی این طرح طی ماه های آینده، طرح صدور بلیت الکترونیکی با برطرف شدن ایرادات احتمالی برای مسیر دریایی بندرعباس - قشم نیز عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار