|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۳۶

وکیل خانواده سربندی خطاب به مدعیان طرفداری از ریحانه جباری:

خبرگزاری تسنیم: وکیل خانواده مقتول با اشاره به قطعی بودن حکم قصاص ریحانه جباری، از رسانه های مدعی طرفداری وی خواست تا برای جلب رضایت شکات، پرونده ریحانه جباری را به تسویه حساب با نظام گره زده نشود.

شعبانی وکیل خانواده مقتولی که به دست ریحانه جباری کشته شد در گفت وگو با خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به جوسازی های اخیر رسانه ای و ادعای برخی از آنها برای جلوگیری از اجرای حکم قصاص ریحانه و گرفتن رضایت از خانواده مقتول اظهار داشت: با توجه به اینکه حکم قصاص ریحانه جباری بر اساس روند قانونی و از طریق مجاری رسمی حقوقی کشور به پایان رسیده و وی به مجازات قصاص محکوم شده است. من به کسانی که داعیه دوستی با ریحانه جباری را دارند توصیه می کنم این تصور را نداشته باشند که این رأی باطل و نادرست است و با ادعاهای خود مرحوم سربندی(مقتول) را مورد اتهام و تهمت قرار دهند، چرا که وارد آوردن اتهام و تهمت به مقتولی که دستش از دنیا کوتاه است و قادر به دفاع از خود نیست نه تنها کمکی به عدم اجرای حکم قصاص ریحانه جباری نمی کند بلکه احساسات خانواده این مرحوم را جریحه دار کرده و آنها از اخذ رضایت فاصله بیشتری می گیرند.

وی ادامه داد: من به تمام کسانی که درصدد دفاع از خانم جباری هستند، توصیه می کنم که با طرح مسائل خلاف واقع و متهم کردن مقتول، موجب جریحه دار شدن احساسات خانواده وی نشوند، چرا که اینجانب به عنوان وکیل مقتول معتقدم که بر اساس اقاریر صریح خانم جباری، هیچ راهی از نظر حقوقی برای نادیده گرفتن مجازات وی از ناحیه دستگاه قضایی باقی نمانده است.

وکیل خانواده مقتول با بیان اینکه تلاش های تمامی مدافعان خانم جباری باید در راستای کشف انگیزه واقعی این قتل باشد، گفت: باید با اقدامات خود ساز و کاری، شرایطی را فراهم کنیم که با رضایت و گذشت خانواده مقتول از کشته شدن یک فرد دیگر جلوگیری کنیم.

شعبانی در واکنش به فضاسازی رسانه ای برخی از رسانه های داخلی و غربی عنوان کرد: من عمیقاً به تمام رسانه ها و مدعیان طرفداری از خانم جباری توصیه می کنم هرگونه موضع گیری، خصومت و تسویه حساب با حکومت جمهوری اسلامی و نهادهای مربوطه را به موضوع مجرمیت خانم جباری گره نزنند، چرا که این امر سبب می شود بیش از پیش؛ از موضوع اخذ رضایت و گذشت شکات فاصله بگیریم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به چگونگی وقوع این قتل اظهار داشت: این پرونده در کمال دقت در دستگاه قضایی بررسی شد و بر اساس اقرار صریح خانم جباری، وی مرحوم سربندی را به قتل رسانده است و در پیامکی که شب قبل از حادثه برای یکی از دوستانش ارسال کرده بود، نیز صراحتاً عنوان کرده بود که فردا فردی را خواهم کشت.

وکیل خانواده سربندی با رد ادعای برخی از افراد مبنی بر سوار کردن ریحانه از سوی مقتول و انتقال وی به محل قتل گفت: گرچه در این پیامک به اسم فرد خاصی اشاره نشده بود ولی روز بعد از ارسال پیام، مرحوم سربندی توسط ریحانه به قتل رسید و طبق اقرار صریح وی، ریحانه کاردی که با آن سربندی را به قتل رسانده بود از کوچه ذغالی های تجریش تهیه کرده بود و طبق شواهد شهاد وی با اختلاف چند ساعت به محل وقوع جرم وارد شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه بر اساس اقرار صریح متهم، وی مرحوم سربندی را در نماز و در حالت سجده با کارد مذکور به قتل رسانده است، افزود: پس از وقوع قتل، ریحانه از محل جنایت متواری می شود و در پیامکی برای مادرش ارسال می کند و از فردی به عنوان رضا - ش یاد می کند که هنوز هویت واقعی این فرد مشخص نشده است.

وی ادامه داد: پس از حضور پلیس در محل جنایت مأموران با تلفن همراه ریحانه که شماره آن جزو آخرین شماره های موجود در موبایل مرحوم سربندی بود، تماس می گیرند و ریحانه اعلام می کند که در جاده چالوس است و این در حالی است که پلیس موفق می شود در یک منزل مسکونی و به همراه چاقوی خونی آلت قتل در شمال تهران دستگیر کند.

وکیل خانواده مقتول با بیان اینکه شواهد موجود دال بر ورود ریحانه جباری با رضایت خود در محل وقوع قتل دارد، تأکید کرد: شواهد موجود منافی ادعای دفاع ریحانه جباری است، ولی متأسفانه برخی از ابعاد این پرونده روشن نشده است و خانم جباری از معرفی رضا - ش و نقش وی در این جنایت خودداری می کند که این موضوع امکان وقوع این جنایت را به دنبال اغوا و تحریک رضا - ش تقویت می کند.

شعبانی در پاسخ به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر همکاری مرحوم سربندی با دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی گفت: مرحوم سربندی متخصص بیهوشی بود و در حوزه تجارت لوازم پزشکی فعالیت می کرد و هیچگاه کارمند هیچیک از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نبوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حکم قصاص تأئید شده و در روزهای آتی نیز اجرایی می شود، از دوستان خانم جباری و کسانی که قصد کمک به وی را دارند، تقاضا می کنم به گونه ای سخن نگویند که احساسات خانواده مرحوم سربندی جریحه دار شود، چرا که این موضوع فاصله آنها از اخذ رضایت از شکات پرونده را بیشتر می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار