|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۷۴

یک موسسه تحقیقاتی آمریکا پیش بینی کرد

خبرگزاری تسنیم: یک موسسه تحقیقاتی آمریکا با طرح سه سناریو برای چشم انداز اقتصاد ایران در میان مدت پیش بینی کرد در صورت ادامه تحریم های موجود اقتصاد ایران در میان مدت رشد ۲ تا ۳ درصدی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، موسسه تحقیقاتی آی اچ اس آمریکا پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۳(۲۰۱۴/۲۰۱۵) و پس از دو سال رکود رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کند.

این موسسه طی گزارشی در این باره نوشت: بروز علائمی از بهبود روابط خارجی ایران به همراه کاهش موقتی و مشروط تحریم ها روح تازه ای در اقتصاد ایران دمیده است.

این گزارش افزود: البته همه مشکلات حل نشده است. تراز مالی و خارجی ایران همچنان رو به کاهش است و نرخ تورم دو رقمی باقی می ماند. تراز حساب های جاری ایران به دلیل تحریم ها کاهش قابل توجهی داشته است.

موسسه ارائه خدمات اطلاعاتی(آی اچ اس) در ادامه نوشت اقتصاد ایران از سال ۲۰۱۱ تاکنون و به دلیل تحریم ها ۲۷۰ میلیارد دلار کوچک شده است.

این موسسه با طرح سه سناریو که بر پایه روابط ایران با غرب تهیه شده در مورد چشم انداز میان مدت اقتصاد ایران نوشت اگر روابط ایران با غرب عادی شود و تحریم ها به طور کلی لغو شود رشد ۶ تا ۸ درصدی در انتظار اقتصاد ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش اگر وضعیت موجود ادامه یابد به رغم ادامه تحریم ها این کشور می تواند رشد اقتصادی ۲ تا ۳ درصدی داشته باشد.

این موسسه آمریکایی نیز رشد اقتصادی ۱ تا ۲ درصدی را برای اقتصاد ایران در صورت تیره تر شدن روابط ایران با غرب و تشدید تحریم ها پیش بینی کرده است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار