|
|
کدخبر: ۱۵۸۹۲۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای شهریار و ملارد:

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های شهریار و ملارد از برگزاری جشنواره رها سازی ماهی قرمز سفره هفت سین در این شهرستان خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، عزیز عبدل زاده با اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن ایام تعطیلات و جمع آوری سفره های هفت سین در منازل و به منظور اهدای زندگی دوباره به ماهیان قرمز، جشنواره رها سازی ماهی قرمز توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های شهریار و ملارد با همکاری شهرداری در منطقه امیریه این شهرستان انجام گرفت.

وی افزود: این مراسم روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه در فرهنگسرای الغدیر واقع در امیریه شهریار با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از رها سازی ماهیان در خارج از اکوسیستم های مناسب و در نتیجه از بین رفتن تنوع ژنتیکی انجام گرفت. در پایان مراسم شهروندان ماهیان خود را در استخر فرهنگسرای الغدیر رها کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: هر ساله در آستانه نوروز به رسم کهن تعداد زیادی از این ماهیان توسط مردم برای سفره های هفت سین خریداری و نهایتاً در صورت زنده ماندن در آبهای روان رهاسازی می شوند که این موضوع همواره مشکلاتی از جمله بروز ناهنجاری های آبزیان را به همراه داشته است.

عبدل زاده گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریارو ملارد امسال با اجرای این برنامه و رهاسازی ماهیان در استخرهای بسته و ایجاد بست فرهنگی مناسب تلاش نموده تا بروز این مشکلات را به حداقل برساند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار