|
|
کدخبر: ۱۵۸۹۲۷

وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کار کردن در حوزه بهداشت و درمان راحت نیست، ولی نباید تعبیر محروم بودن را در این حوزه به کار بریم، از تکمیل خانه های بهداشت کشور در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی که در قالب سفر دولت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در جمع مردم خاش اظهار داشت: یکی از مشکلات بخصوص در نقاط مرزی کشور این است که تصور می کنیم تمام امور باید به دست دولت انجام شود در حالیکه حتی در سطح استان سیستان و بلوچستان استعدادهای زیادی برای حرکت رو به جلو وجود دارد و نباید تعبیر محروم بودن را در حوزه بهداشت و درمان به کار بریم.

سیدحسن هاشمی با اشاره به اینکه، دولت یازدهم درست در شرایطی شروع به کار کرد که مشکلات زیادی در کشور وجود داشت، بیان داشت: از طرفی با تهدیدات خارجی و نیز کمبود دارو و کمبود بودجه دولت بخصوص در بخش بهداشت و درمان روبرو بودیم به طوری که چیزی حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد بدهی بود، دولت را با گرفتاری های زیادی رو به رو کرده بود.

وزیر بهداشت افزود: ولی با شروع کار دولت هم رهبر معظم انقلاب و هم روسای مجلس و دولت، همگان را دعوت به آرامش کردند به طوریکه در نیمه دوم سال ۹۲ تا حدی این آرامش برقرار شد. و امیدواریم این روند رو به آرامش در سال ۹۳ نیز ادامه پیدا کند.

هاشمی ابراز داشت: امروز با تعامل با برخی از کشورها از جمله روسیه، چین و هند در زمینه های مختلف در کنار فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهور، بخشی از مشکلات از سر راه برداشته شده است. در بُعد بین المللی دولت به دنبال آرامش و رفع تنش است البته با حفظ اقتدار و عزت.

وی افزود: در زمینه اقتصاد نیز نرخ رشد تورم با شروع کار دولت یازدهم از ۴۴ درصد کاهش پیدا کرد و تقریباً هر ماه یک رقم از این میزان تورم کاسته شد. در حین اینکه دولت توانست به تعهداتش نیز عمل کند و علی رغم این که مسؤلان اقتصادی و رئیس جمهور در پایان هر ماه در هیات دولت با مشکلات فراوانی مواجه بودند، ولی یارانه ها به طور کامل پرداخت شد.

هاشمی با بیان اینکه با گذشت حدود ۸ ماه از آغاز به کار دولت، خوشبختانه حرکت به سمتی است که مردم حس می کنند مشکلات از پیش پا برداشته خواهد شد، ادامه داد: ایران به لحاظ منابع، بسیار قدرتمند است و دنیا به این منابع نیاز فراوانی دارد.

وزیر بهداشت بیان کرد: اقتدار کشور در حقیقت با چند سال قبل قابل مقایسه نیست و هر روز رو به جلو هستیم. شاید تا دو سال قبل این باور رو به جلو رفتن را نداشتیم ولی در حال حاضر اثرگذارترین کشور در منطقه به حساب می آییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، هاشمی افزود: یکی از مشکلات بخصوص در نقاط مرزی کشور این است که تصور می کنیم تمام امور باید به دست دولت انجام شود، در حالیکه حتی در سطح استان سیستان و بلوچستان استعدادهای زیادی برای حرکت رو به جلو وجود دارد. البته دولت باید زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز را فراهم کند ولی اینکه فکر کنیم آینده در گرو استخدام در یک مرکز دولتی است، شاید درست نباشد.

وی با اشاره به اینکه دولت در خدمت مردم است و ما نه تنها در هیچ زمینه ای محروم نیستیم، بلکه خیلی هم توانمندیم، بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای منابع زیادی است و به راحتی می تواند از این منابع بهره برداری کند. به شرطی که زیرساخت ها از سوی دولت و همت از سوی مردم وجود داشته باشد.

هاشمی عنوان کرد: استان های مرزی بخصوص استان سیستان و بلوچستان از نظر بهداشتی نیاز به توجه ویژه ای دارند، چون معبر بیماری های واگیر هستند و سرمایه گذاری در این حوزه را برای پیشگیری از این بیماری ها می طلبند.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۳ خدمت رسانی در حوزه سلامت بسیار متفاوت خواهد بود و رئیس جمهور نیز در پیام نوروزی خود قول قدم های موثر در حوزه بهداشت و درمان را داده اند، افزود: قول می دهم وضعیت حوزه بهداشت، درمان و آموزش متفاوت از امروز باشد و صبر و بردباری در این زمینه بسیار کارساز است.

هاشمی با بیان اینکه کار کردن در حوزه بهداشت و درمان راحت نیست، یادآور شد: شاید ساده ترین کار در این زمینه ساختن یک بیمارستان باشد ولی مجهز کردن آن و تجمیع کادر تخصصی که ماندگار باشد، کار تخصصی است و روند آن باید اصلاح شود.

وزیر بهداشت با اشاره به این که امیدواریم کمبودها برطرف شود، توضیح داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عزم ملی و مدیریت جهادی تصریخ کرد: همه مردم، اقشار و صنوف و مذاهب باید همت کنند تا ایران را بیش از گذشته بسازیم.

به گفته هاشمی همه مسؤلان حوزه سلامت به این نکته اذعان دارند که گذشته بهداشت و درمان ایران را با چند سال قبل نمی توان مقایسه کرد و در سالی که سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده است، باید تلاش کنیم در سطح استان سیستان و بلوچستان و با مدیریت جهادی عقب ماندگی ها در حوزه سلامت را جبران کنیم.

خانه های بهداشت ایران تکمیل می شوند

وی تصریح کرد: در واقع در سال ۹۳ سیمای خدمت رسانی در حوزه سلامت باید متفاوت شود. خوشبختانه مشکلات بهداشتی و درمانی در حاشیه شهرها در حال کاهش است و سعی در کاهش معضلات مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت داریم. میزان پرداخت ها را قرار است اصلاح کنیم و امسال خانه های بهداشت تکمیل می شوند و برای ماندگاری پزشکان نیز بودجه ای تعیین شده است.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: چیزی حدود ۶۸۰۰ میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص پیدا کرده است و در حوزه دارو، کمک به بیماران صعب العلاج، بیمارانی که پول کمترین خدمت درمانی را ندارند و در حوزه زایمان طبیعی و دیگر زمینه ها قدم های موثری برداشته خواهد شد. البته نباید بیش از حد توانمان توقع ایجاد کنیم. ولی مردم باید صبور باشند تا قدم به قدم پیش برویم.

گفتنی است: بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره)، خانه داوطلب سلامت و مرکز بهداشت خاش از جمله دیگر برنامه های وزیر بهداشت در شهرستان خاش بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار