|
|
کدخبر: ۱۵۹۰۳۳

فرماندار سردشت:

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سردشت گفت: تجهیز کادر پزشکی متخصص در مرکز درمانی بیماران شیمیایی سردشت مهم ترین مطالبه مصدومان شیمیایی این شهر است.

ذبیح الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی و در ده سال اخیر اقدامات ارزنده ای در حوزه بهداشت و سلامت در سردشت انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: افتتاح بیمارستان و تجهیز آن یکی از مهم ترین گامهایی است که در چند سال اخیر در حوزه سلامت سردشت برداشته شده است و هم اکنون بخش دیالیز، سی تی اسکن، آی سی یو و سی سی یو و درمانگاه چشم پزشکی در این شهر به ارائه خدمات درمانی به مردم سردشت می پردازند.

فرماندار سردشت تصریح کرد: وضعیت نیروی انسانی در ۴ سال گذشته نیز دو برابر افزایش یافته که این امر امیداوری مردم سردشت را بیشتر کرده است.

وی از وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی سردشت نیز اظهار رضایتمندی کرد و افزود: به طور کلی دو مشکل ساختاری در حوزه بهداشت و سلامت سردشت وجود دارد که یکی از آنها دوری این شهر از مرکز است و مردم را در ابعاد مختلف اعم از هزینه رفت آمد و خطرات راه و اتلاف وقت با مشکل مواجه می کند.

کاظمی بیان کرد: از آنجایی که سردشت اولین شهر شیمیایی شده در جهان است بسیاری از مردم این منطقه هنوز با مشکلاتی که نتیجه بمباران شیمیایی است از قبیل مغز و اعصاب، روحی و روانی، قلبی و عروقی و پوست و ریه دچار مشکل هستند و این دومین مشکل ساختاری سردشت است.

فرماندار سردشت گفت: در حوزه نیروی متخصص پزشکی در سردشت به حد مطلوب نرسیده ایم و مصدومان و بیماران شیمیایی این شهر از این لحاظ در تنگنا هستن و تامین کادر پزشکی متخصص از مهم ترین مطالبات مردم این شهر در حوزه سلامت است.

وی افزود: در حال حاضر یک درمانگاه که از طرح های اهدایی مقام معظم رهبری است به ارائه خدمات پزشکی به بیماران شیمیایی در سردشت می پردازد که آن هم کادر پزشکی متخصص به اندازه کافی ندارد.

کاظمی اظهار کرد: دو دوره متخصصانی از تهران برای مداوا و معالجه بیماران شیمیایی سردشت به این شهر برای چند روز آمدند که بسیار هم مفید واقع شد ولی کافی نیست و استقرار دائمی این کادر پزشکی مورد نیاز بیماران شیمیایی این شهر است.

فرماندار سردشت تصریح کرد: بر این اساس چندین نشست با بنیاد شهید و ایثارگران، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری سردشت انجام شده و مقرر شد تا درمانگاه خاتم الانبیاء سردشت را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کرده و این دانشگاه به تجهیز کادر پزشکی آن پرداخته و خدمات ارزنده ای برای جانبازان و بیماران شیمیایی سردشت ارائه دهد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار