|
|
کدخبر: ۱۵۹۲۰۱

کمتر از چهارده روز مانده تا آغاز نمایشگاه کتاب همه چیز مهیا می شود تا فضای اختصاص یافته ناشران بدون مشکل به آنها تا اول اردیبهشت ماه تحویل شود، از این رو روز گذشته اعضای شورای شهر به مصلا رفتند تا از روند اجرایی آگاه شوند.

گروه فرهنگی مشرق- با توجه به اینکه کمتر از دو هفته تا آغاز برگزاری نمایشگاه کتاب باقی مانده است، شرایط آماده سازی از سوی مدیران اجرایی و مسئولان امر شتاب گرفته و به سرعت در حال پایان است هرچند برگزارکنندگان از روز دوم فروردین ۹۳ کار را مجدد پیگیر شده اند تا به موقع یعنی در روز اول اردیبهشت ماه غرفه ها را به ناشران و کمیته های مربوطه تحویل دهند.

مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب در قیاس با نمایشگاه سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است و این امر در تجهیز چادرها و سازهای موقت و حتی مسقف به خوبی مشهود است، در این راستا سایر امور مربوط مثل برق، تلفن و کابل کشی ها مراحل پایانی را می گذراند.

این خوش قولی مسئولان امر زمانی به خوبی خود را نشان می دهد که ناشران را در مصلا می بینیم که برخی از آنها مثل ناشران کودک و نوجوان برای دریافت غرفه ها بهمصلا آمده اند.

نکته حائز اهمیت بازدید مرتب و روزانه مسئولان اجرایی و کمیته های مربوط است تا آنچه لازم می نماید یادآوری کرده و با کمترین خسارت و آسیب نمایشگاه بیست و هفتم نیز به پایان برسد.

در فضای باز مصلا و با وجود حضور ناشران دانشگاهی، کودک و نوجوان وآموزشی و با بارش باران دو شب گذشته همه موارد ایمنی و نفوذ آب به خوبی آزمایش شد تا خسارتی به ناشران این بخش ها که در زیر سازه های موقت قرار دارند وارد نشود.

خبرنگار فارس با حضور در مصلای امام خمینی(ره) محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از فضای باز و مسقف بازدید کرد تا در جریان عملیات اجرایی قرار گیرد کما اینکه گفته شده طی هفته آینده خبرنگاران بازدیدی از این نمایشگاه خواهند داشت و از اول اردیبهشت هم غرفه به ناشران تحویل خواهد شد.

این گزارش تصریح می کندموارد یاد شده گویای آن است در زمینه مهیا ساختن نمایشگاه طی برنامه ریزی منسجم امور به خوبی در حال انجام است، اما باز هم باید سرعت آماده سازی بیشتر شود و در موعد مقرر ناشران مکان های استقرار را تحویل بگیرند.

غرفه بندی ها به اتمام رسیده است، احمد کمالی نژاد مدیر کمیته ناشران داخلی این رویداد، از پایان جانمایی ناشران عمومی در این بخش می گوید و توضیح می دهد که: اجرای غرفه بندی در بخش ناشران عمومی با پایان جانمایی، آغاز شد.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه بیش از ۱۲۸۰ ناشر در حدود ۱۱ هزار و ۲۰۶ مترمربع فضای شبستان، حاضر خواهند بود.

به گفته مدیر کمیته ناشران داخلی، در روزهای آینده به همه ناشران اعلام می شود در صورتی که نیاز به غرفه سازی و ایجاد سازه هایی خاص برای غرفه هایشان دارند، کار خود را آغاز کنند تا پیش از گشایش بیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، غرفه هایشان آماده شود.

«حسین صفری» مدیر اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران که از دوم فروردین ماه به همراه گروه اجرایی کار را پیگیر بوده از چند و چون آماده سازی می گوید و اینکه کار را با تمام توان پیگیری می کنیم و بزودی همه چیز در موعد مقرر آماده می شود.

*شورای شهری ها به مصلا رفتند تا از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب باخبر شوند

صفری در گفت وگویی با فارس ضمن اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تهران صبح روز گذشته از نمایشگاه کتاب بازدید کرده و در جریان آخرین مراحل اماده سازی قرار گرفتند، گفت: پیرو جلسه اولی که در شورای شهر تهران داشتیم، برای نهادها و سازمان ها تقسیم کار صورت گرفت و برخی کمیته ها مثل کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته خدمات عمرانی، کمیته ایمنی ایجاد شدندکه همه بخش ها در قالب این کمیته ها قرار گرفتند و بر آن اساس قرار شد پس از آن جلسه امور تقسیم بندی و کارها انجام شود، جلسات متعدی را مجموعه ستاد اجرایی با شهردار منطقه ۷، مدیر عامل زیبا سازی و مدیریت ستاد بحران شهر تهران و سازمان های همکار برگزار کرد، امروز قرار بود همه گزارش ها ارائه شود تا اگر اشکالاتی وجود دارد بررسی شود.

*بازدید شورای شهری ها از مصلا

وی گفت: امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران از جمله حسین رضازاده، مرتضی طلایی، عبدالحسینمختاباد، حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نمایشگاه حضور یافتند و نشست خوبی برپا شد، در این دیدار همه اعضا به اهمیت نمایشگاه کتاب اذعان کردند.

به گفته مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب، در حقیقت تمام دستگاه های همکار در این جلسه که از دانشگاه شهید بهشتی، آتش نشانی، پست و… آمادگی کامل خود را برای برپایی نمایشگاه کتاب اعلام کردند. موضوع زیبا سازی بحثجدی جلسه بود، بحثنحوه امکانات رفاهی و خدمات رفاهی که به مردم ارائه می شود، همچنین مواد غذایی یک مسئله مهمی بود که در جلسه مطرح شد چونبخش تبلیغات مواد غذایی تحت امر مدیریت مصلا است اما ما هم نظارت داریم و این همکاری میان مجموعه ستاد و مصلای امام خمینی وجود دارد تا خدمات بهتری ارائه دهیم.

*۱۲۵ هزار متر فضای نمایشگاهی / ۷۵ هزار متر فضای باز

وی افزود: تاکیداتویژه ای شد تا مجموعه شهرداری وسازمان ها نکات ایمنی را در دستور کار قرار دهند، چون بخشی از آنها در سال های گذشته به شکل دستورالعمل در آمده و به ناشران ابلاغ شده است، به اذعان اعضای شورای شهر سال به سال امور بهتر می شود.

صفری با تاکید بر اینکه ۱۲۵ هزار متر مربع فعالیت نمایشگاهی داریم، عنوان کرد: از فضای اعلام شده حدود ۷۵ هزار متر مربع فضای باز را شامل می شود که سالن سازی در آن صورت می گیرد. در حقیقت نشر بین الملل، نشر الکترونیک، دانشگاهی، کودک و نوجوان در فضای باز برگزار می شود و بخش عمومی بازار جهانی و کشورها و سرای اهل قلم تنها در شبستان برپا می شود. همه اینهاباید طوری برنامه ریزی شود که نکات ایمنی سالن هااز همه نظر مثل باد و باران و زیر ساخت ها قدرتمند باشد.

*۵۰ هزار متر فضای مسقف / تهویه در داخل شبستان و فضای باز مورد تاکید است

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین برق و مخابرات فعالیتی نفس گیر است، چرا که ۷۰ کیلومتر کابل کشی مخابراتی داریم باید همه دستگاه های کارت خوان فعال باشند، البتهبیش از ۳۳۰۰دستگاه کارتخوان در مجموعه نمایشگاه دایر می شود که تهیه زیر ساخت آن از موارد مهم است، برق هم به همین صورت است، نزدیک ۷ کیلومتر کابل کشی فشار قوی داریم که بسیار امری خطیر است، دوستان در وزارت نیرو پیگیر امر هستند، برق نمایشگاه همنهایی شده و همین روزها وصل می شود.

صفری در پاسخ به این سوال که برای تهویه هوا در فضای مسقف چه تدبیری اندیشیده ایدمتذکر شد، باید گازوئیل تهویه بخش شبستان را تامین کنیم، که دنبال آن هستیم تا از طریق فرمانداری تهران این موضوع انجام شود، بزودی و طی امروز و فردا کار تهویه شبستان نهایی می شود؛ در فضای باز ودر چادرها و سازهای موقت با توجه به شرایط خاص نمی توانیم به تاسیسات بیفزاییم اما تدبیری دیگر اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: برای بخش باز مصلاطراحی هایی صورت گرفت، تا با طراحی در سقف بتوانیم گردش هوا را داشته باشیم، کارشناسان برش هایی در سقف ایجاد کرده اند تا گردش هوا را داشته باشیم در بخشی از سالن ها سقف سومی بالاتر از سقف عمومی در نظر گرفته شده تا تهویه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کارهای فنی که از تضرر ناشران به لحاظ باد و باران جلوگیری می کند متفاوت از سال های گذشته بوده و امنیت بهتری دارد.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب بیان کرد: ۵۰ هزار متر مربع فضای مسقف برای نمایشگاه کتاب در اختیار داریم که یک بخشی هم ساختمان اداری را شامل می شود.

*همه ناشران ۵ اردیبهشت در مصلا باشند کارتخوان تحویل بگیرند

این مسئول نمایشگاه کتابدر پاسخ به اینکه معمولا ناشران از تحویل دیرهنگام دستگاه های کارت خوان گلایه می کنند و یا در زمان برپایی نمایشگاه کتاب از قطع بودن آنها ناراحت هستند چه تدابیری برای برطرف شدن این گلایه و شکایات اندیشیده اید، افزود: اتفاقا در خصوص این مهم در ستاد اجرایی نمایشگاه تدبیری شده است. با توجه به اینکه امسال سالن ها زودتر از موعد آماده می شود از اول اردیبهشت ناشران می توانند به مصلا مراجعه کنند چه بسا اینکه در بخش کودک برخی ناشران مراجعه کرده اند. قرار است در مورخ ۵ اردیبهشت ماه تمام تشکل ها حضور داشته باشند تا دستگاه های کارتخوان را همان روز تست کنیم، بخش دیتا و مخابرات شامل ۴ هزار خط تلفن است، ۶۰۰ تلفن شهری و۳۴۰۰ تلفن دیتا برایدستگاه هایکارتخوان در نظر گرفته ایم که به نمایشگاه رسیده و آماده بهره برداری است. ۵ اردیبهشت ماه تاریخی است که دستگاه های کارتخوان را در اختیار ناشران قرار خواهیم داد، این مهم مستلزم آن است که ناشران همت کنند و در این تاریخ در مصلا حضور یابند.

*اینترنت پرسرعت برای خبرنگاران / بن کارت دانشجویی با تمهیدات لازم

وی در مورد اینترنت پرسرعت پرس سنتر یا بخش خبرنگاران و تدابیر اتخاذ شده اعلام کرد: این موضوع دغدغه مهم ما هم بود وهماهنگی با مخابرات استان تهران انجام داده ایم علاوه بر آن شرکت های دیگر هم اعلام آمادگی کرده اند، همه موارد در دست بررسی است؛ امسال فکر نمی کنم در بخش خبرنگاران و اینترنت مشکلی داشته باشیم.

گفتنی است بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه۹۳ در مصلای امام خمینی برگزار می شود.

- See more at: http: / / www. farsnews. com / newstext. php? nn = ۱۳۹۳۰۱۲۶۰۰۰۹۷۶#sthash. FMLlPNTl. dpuf

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار