|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عمل جراحی گوش وزیر صنعت در آلمان گفت: این عمل جراحی در ایران امکان پذیر بود و آقای نعمت زاده خودشان باید درباره این عمل جراحی پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، علی اصغر پیوندی در نخستین نشست خبری خود به مناسبت هفته سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: تغییرات مدیران در این دانشگاه به خصوص در زمینه تغییر رؤسای بیمارستان ها به هیچ وجه وجهه سیاسی نداشت زیرا بنده خودم آدم سیاسی نیستم و همیشه نیز به دنبال منش اعتدال بودیم و در آینده نیز این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در توضیح بیش تر علت تغییرات مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این تغییرات بر اساس ۲ مولفه فرد و عملکرد صورت پذیرفت یعنی بر اساس توانمندی عملکرد افراد و همچنین به دلیل خواسته برخی از آن ها بود که می خواستند این تغییر صورت پذیرد، به هر حال همه عملکردها در سیستم های نظارتی معلوم می شود و باید تغییرات بر اساس توانمندی افراد انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل مهم این تغییرات مدیریتی برای هماهنگی بیش تر با برنامه ها و سیاست های اعتدال دولت بود و این هماهنگی به معنای آن نیست که مدیران گوش به فرمان رئیس دانشگاه باشند. به هر حال باید در دانشگاه تغییراتی صورت می پذیرفت و صندلی هایی جابه جا می شد زیرا در گذشته آن صمیمیت بین دانشجو و اساتید دانشگاه وجود نداشت.

* وزیر صنعت درباره جراحی گوش خود در آلمان باید پاسخ دهد

پیوندی که خود متخصص گوش، حلق و بینی است در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا علم پزشکی کشورمان به خصوص در رشته گوش، حلق و بینی آن قدر پایین است که وزیر صنعت باید در آلمان گوش خود را جراحی کند، بیان داشت: بنده نیز این عمل جراحی بر گوش نعمت زاده وزیر صنعت را شنیده ام. باید عنوان کنم این عمل جراحی در ایران انجام می شود و در همین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت می پذیرد ولی علت این که چرا وزیر صنعت چنین عمل جراحی را انجام داده است باید از خود وی بپرسیم، به هر حال شاید در سفر آقای نعمت زاده به آلمان شرایطی پیش آمد که وی دست به چنین عمل جراحی بزند ولی خود وی باید درباره این عمل جراحی پاسخ دهد به هر حال آقای نعمت زاده وزیر این مملکت هستند و برای نیز عزیز خواهند بود.

* زیرمیزی بیمارستان های دانشگاهی بسیار کم است

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این که دانشگاه در ماه های گذشته چه مقدار از دریافت های غیرمتعارف پزشکی را به بیماران برگردانده است و چه اقداماتی انجام شده است، عنوان کرد: هرزگاهی مسئله زیرمیزی در رسانه ها مطرح می شود و این در شرایطی است که مقام معظم رهبری توصیه کرده اند که مقوله دریافت غیرمتعارف اشاعه و گسترش نیابد زیرا به رابطه پزشک و بیمار لطمه وارد می کند ولی در مجموع در نظام سلامت این مشکل(زیرمیزی) وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: البته دریافت های غیرمتعارف براساس پرونده های کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات از بیمارستان های دانشگاهی بسیار کم است ولی در مجموع راهکارهایی برای برطرف کردن این معضل صورت پذیرد و بهترین آن اصلاح تعرفه ها و پرداخت های مناسب است.

* حادثه روحانی ناهی از منکر

پیوندی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این که چه تضمینی وجود دارد حادثه عدم پذیرش روحانی ناهی از منکر توسط بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های دانشگاهی در آینده رخ ندهد، گفت: ما در حوزه سلامت هیچ تضمینی نمی توانیم بدهیم که چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود ولی باید زیرساخت ها و راهنماهای بالینی مشخصی داشته باشیم که چنین حوادثی دیگر تکرار نشود و تلاش ما نیز بر این است است که دیگر این اتفاق رخ ندهد زیرا این حادثه یک ناهنجاری تلقی می شود و باید با ارتقای زیرساخت های اورژانس ها از تکرار این حادثه جلوگیری کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار