|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۳۹

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب ایران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: هنوز هیچ تصمیمی در مورد سد تنگ معشوره گرفته نشده و قرار است در شورای عالی آب کشور در مورد آن تصمیم گیری شود.

محمدرضا رضازاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: همه طرح هایی که در حوزه های مختلف آبی کشور مطرح است معمولا سابقه مطالعاتی طولانی مدتی دارند که سد تنگ معشوره نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: در تمامی طرح های آبی زمان اجرای طرح، مطالعات تطبیقی و تکمیلی برای به روز شدن مطالعات قدیمی و تطبیق اقدامات فنی با شرایط حال حاضر انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه تعیین تکلیف سد تنگ معشوره به شورای عالی آب کشور محول شده است، گفت: هنوز هیچ تصمیمی در مورد سد تنگ معشوره گرفته نشده و قرار است در شورای عالی آب کشور در مورد آن تصمیم گیری شود.

به گزارش تسنیم، عملیات اجرایی سد بتنی دو قوسی تنگ معشوره بر روی رودخانه کشکان در استان لرستان سال گذشته با حضور رئیس جمهور وقت با هدف تولید انرژی برق آبی، کنترل و جمع آوری سیلابها و روان آبهای سطحی رودخانه و تامین آب کشاورزی مورد نیاز دشت های اراضی منطقه کلنگ زنی شد اما در ادامه، کارشناسان فنی نیاز به بازنگری در این طرح را به دلیل قدمت مطالعات آن و به روز شدن اطلاعات فنی با شرایط حال حاضر روان آب های منطقه مطرح کردند.

قرار است در شورای عالی آب کشور نسبت به لزوم بازنگری در مطالعات و پارامترهای فنی آن با توجه به حساسیت های اجتماعی که در استان لرستان نسبت به این پروژه بین مردم و مسئولان این استان به وجود آمده، تصمیم گیری شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار