|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۴۱

از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

خبرگزاری تسنیم: همایش ملی " مهارت آموزی و اشتغال " از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور صاحبنظران و پژوهشگران آموزش های فنی و حرفه ای داخلی و خارجی، روز چهارشنبه ۱۷اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعلام این خبر گفت: این سازمان در راستای حضور مؤثر در عرصه بین الملل و تبادل تجارب جهانی در حوزه آموزش های مهارتی اقدام به برگزاری دومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در ایران نموده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: از ۶۷۱ چکیده ارسالی به دبیرخانه ۳۴۵ چکیده پذیرفته شد و حدود ۳۰۰ مقاله کامل در مرحله داوری قرار دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهداف برگزاری همایش مذکور بیان داشت: شناسایی چالش ها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف آموزش های مهارتی؛ راهبردها و راهکارهای توسعه مهارت آموزی و اشتغال؛ فرهنگ سازی برای گسترش توجه به آموزش های مهارتی؛ فراهم کردن زمینه مشارکت صاحبنظران داخلی و بین المللی در نظام آموزش مهارتی؛ بهبود اثربخشی وکارآیی آموزش های مهارتی؛ تقویت جایگاه آموزش های مهارتی در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی و… از جمله اهداف برگزاری دومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در ایران در دو بعد ملی و بین المللی است.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص محورهای این همایش گفت: دومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در ایران، در محورهای حماسه اقتصادی و نقش آموزش های مهارتی در تحقق آن، طراحی نظام آموزش مهارتی با رویکرد نظام جامع مهارت و فناوری و زیر نظام های آن، ارتباطات فراملی و آینده پژوهی در حوزه آموزش های مهارتی و - توسعه اخلاق حرفه ای در آموزش های مهارتی برگزار می شود.

پرند بیان داشت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و همچنین استفاده از ظرفیت های بین المللی این سازمان در مسیر تحقق راهبرد های اقتصاد مقاومتی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نهاد اصلی آموزش های غیر رسمی مهارتی در کشور، دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «مهارت آموزی و اشتغال» را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ برگزار کرد.

وی ادامه داد: نظر به اهمیت و بازتاب گسترده ای که این همایش در میان دست اندرکاران و پژوهشگران داشت و همچنین با توجه به ابلاغ شورای سیاست گذاری همایش، سومین همایش ملی و دومین همایش بین المللی «مهارت آموزی و اشتغال» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار