|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۶۹

معاون امور دریایی سازمان بنادر خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور دریایی سازمان بنادر از رشد ۱۲۶ درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی، افزایش ۵۵ درصدی پهلوگیری کشتی ها و رونق فعالیت های صادراتی در بنادر تجاری هرمزگان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سیدعلی استیری افزود: سال گذشته در مجموع ۹۹ میلیون و ۴۹۳هزار و ۹۶۱ تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(بیش از ۹۲ میلیون تن)، ۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان، ۶۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۵۷۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۴ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۳۹۰ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد که در این دو بخش به ترتیب شاهد افزایش ۶ و ۱۰ درصدی حجم عملیات بوده ایم.

*صادرات ۱۰ میلیون تن مواد نفتی

وی از افزایش ۲۴ درصدی صادرات مواد نفتی در این استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۹۲۵ تن مواد نفتی از طریق پایانه های نفتی بنادر این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گفته وی، همچنین یک میلیون و ۲۸۸هزار و ۲۹۰ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان طی این مدت، به داخل کشور وارد شد که ۹۱ درصد رشد داشته است.

استیری میزان کاپوتاژ مواد نفتی در این بنادر را ۲۲ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۳۵۵ تن عنوان کرد که بیانگر رشد ۳ درصدی این عملیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بخش دیگری از سخنانش حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی طی یازده ماهه سال جاری را دو میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۲۴ تن عنوان کرد و از رشد چشمگیر ۱۲۶درصدی این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار تن) خبر داد.

استیری اضافه کرد: در همین مدت، همچنین بیش از ۱۵ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۱۱ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۲۲ درصدی است.

وی میزان کاپوتاژ اینگونه کالاها را ۱۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۴۹ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، ۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان، میزان آن را ۳۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۹۰ تن اعلام کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان هرمزگان طی دوازده ماهه سال ۹۲ را بیش از ۶۰هزار فروند اعلام کرد.

استیری اضافه کرد: از این میزان، ۴هزار و ۷۳۵ فروند شناور بالای هزار تن و ۵۵هزار و ۳۶۴ فروند از کشتی های پهلو گرفته در بندر شهید رجایی، زیر هزار تن وزن داشته اند.

وی با اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان طی یکسال گذشته گفت: پهلوگیری کشتی ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵درصد رشد داشته است.

یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندرکوچک و بزرگ را بر عهده دارد که مجتمع بندری شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح ترین بنادر تجاری کشور تحت نظر این اداره کل مدیریت می شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار