|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۷۲

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از امضای توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت: در فضای کنونی سیاسی، ایران علاقمند به توسعه روابط با کشورهای همسایه بیش از هر نقطه دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، پدرام سلطانی امروز در همایش مشترک تجاری ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی دیرینه هستند که همواره در طول تاریخ زمینه تعاملات تجاری را فراهم کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: تعاملات و رفت و آمدهای مقامات سیاسی و تجاری ایران و ترکیه نشانگر عزم دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری است و با تدبیر دو رئیس جمهور توافقنامه تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه به اندازه توانمندی های اقتصادی دو کشور نیست و البته هدف گذاری برای حصول روابط ۳۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵ اولین پله برای گسترش همکاری ها است.

به گفته سلطانی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور اصلی منطقه می توانند در افزایش حجم مبادلات بین منطقه ای و تحرک اقتصاد کشورهای دیگر موثر باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، گفت: هر دو کشور باید همکاری راهبردی را مدنظر قرار داده و به منافع کوتاه مدت بسنده نکنند.

به اعتفاد وی حال که فضای تعاملات تجاری با ایران بیش از پیش گشوده شده است ایران علاقه مند است که گسترش همکاری ها را بیش از هر جای دنیا با کشورهای همسایه داشته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار