|
|
کدخبر: ۱۵۹۵۴۱

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی ناجا از استقرار بالن های مجهز به دوربین به منظور پایش نقاط مرزی در مرزهای غربی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه رزمایش ذوالفقار رزمایش ۳ با توجه به اهداف مرزبانی ناجا در ایجاد مانیتورینگ سراسری و پایش مرزهای کشور اظهار داشت: در حال حاضر مرزبانی ناجا نزدیک به ۳۸۰ کیلومتر از مرزهای زابل و همچنین بخش های عمده ای از مرزهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و قسمت هایی از مرزهای کرمانشاه و آذربایجان غربی را تحت رصد و پایش آنلاین قرار دارد و اگر بتوانیم مانیتورینگ مرزهای کشور را از تمام دوربین های مرزی انجام دهیم قادر خواهیم بود تا تمام نقاط مرزی در اقصی نقاط مرزهای کشور را از مرکز کنترل و رویت کنیم.

وی با تأکید بر این که انتقال دیتا از دوربین های پایش مرزی به مرکز توسط کاملاً امن انجام می شود، از لینک شدن تصاویر دوربین های گمرک و پایانه های کشور به بخش مانیتورینگ مرزبانی خبر داد.

ذوالفقاری در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم به ایجاد برج های الکترونیکی در قسمت های مختلف مرز اشاره کرد و افزود: توسعه برجک های الکترونیکی پس از استقرار و تثبیت در مناطق مرزی با استفاده از زیرساخت های موجود انجام می شود که در صورت تکمیل شدن ایجاد این برج های الکترونیکی دیگر نیازی به نیروی انسانی نخواهد بود.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با آزمایش بالن های مرزی برای پایش مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: امسال از بالن های مرزی و دوربین های نصب شده بر روی این بالن ها برای پایش نقاط مرزی غرب کشور استفاده می کنیم که این بالن ها به لحاظ تاکتیکی و قابلیت تحرک از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

سردار ذوالفقاری با تأکید بر ساخت داخلی این بالن ها از امکانات دید در شب و دوربین های حرارتی این بالن ها خبر داد و گفت: بالن های مرزی این امکان را دارند که در ارتفاع ۳۰۰ تا ۹۰۰ متری مستقر شوند و با قابلیت متحرک بودن خود و امکان ضد گلوله بودن آن ها پایش قسمت عمده ای مرزهای غربی کشور را بر عهده گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آزمایش و بهره برداری از ماشین های ضدگلوله در رزمایش اقتدار ۳ اشاره کرد و گفت: با توجه به تهدیدات موجود برای سرنشینان خودروهای گشتی مرزی ما خودروهای ضد گلوله را برای گشتی های مرزبانی در نظر گرفتیم که این خودروها این امکان را می دهند تا نفرات مستقر در خود را از تیررس دشمن درامان دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار