|
|
کدخبر: ۱۵۹۶۴۵

مولاوردی خبرداد

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در امور زنان از عقد موافقتنامه معاونت امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف خبر داد و گفت: به زودی اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان اختصاص خواهد یافت.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، شهیندخت مولاوردی که همراه با رئیس جمهور در کاروان تدبیر و امید به زاهدان سفر کرده است در دیدار با جمعی از بانوان فرهیخته و منتخب سیستان و بلوچستان افزود: توانمندی بالای بانوان این استان در عرصه های مختلف موجب شده تا برای نخستین بار چند بانو به عنوان معاون استاندار و فرماندار در سیستان و بلوچستان منصوب شوند.

وی همچنین به عقد موافقتنامه معاونت امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف برای حمایت از بانوان و ارتقاء توانمندی های آنان از جمله در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: این حمایت ها در حوزه های مختلف که در سیستان و بلوچستان نیز مورد توجه قرار گرفته شامل مواردی از جمله انجام امور مشاوره ای در حوزه ازدواج، ارائه خدمات به زنان بهبود یافته از اعتیاد، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و کمک به زنان بی سرپرست و بدسرپرست است.

وی گفت: ارتقاء سطح خدمات به بانوان مطابق با نیازهای این قشر و اختصاص اعتبار لازم برای انجام آنها نیز مورد توجه قرار دارد. به زودی اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان اختصاص خواهد یافت. با تلاش فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی لایحه جدید بیمه زنان خانه دار نیز به دولت ارائه می شود که با تصویب آن بانوان نیز از حقوق مستمر که در قانون پیش بینی خواهد شد بهره مند می شوند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده دولت تدبیر و امید را مصمم به استفاده از ظرفیتهای بانوان و توان افزایی این قشر دانست و گفت: سهم بانوان در عرصه های مختلف از جمله در بخش مدیریت متناسب با نقش آفرینی این قشر در دوران پیروزی انقلاب و دیگر صحنه های نظام نیست.

وی افزود: زنان در تمام مقاطع از جمله دوران مبارزات برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پس از آن از جمله هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی نقش پررنگی را از خود به جا گذاشتند لذا باید سهم آنان از مدیریت ها متناسب با این نقش و توانمندی های آنان باشد.

مولاوردی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل مربوط به بانوان و تاکید بر نقش ممتاز و بی بدیل این قشر در رشد و اعتلاء نظام اسلامی گفت: بدون اتکا و بهره گیری از ظرفیتهای بانوان تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری و سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی که نیازمند و متکی به عدالت محوری، دانش بنیان و مردمی بودن است امکانپذیر نیست.

وی از بانوان به عنوان سرمایه های بزرگ انسانی و اجتماعی که نیمی از جمعیت میهن اسلامی را به خود اختصاص داده یاد و بیان کرد: کشورمان نیازمند استفاده از همه توانمندی های بانوان است لذا دولت تدبیر و امید به این توانمندیها اعتماد و باور دارد

مولاوردی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف، به نقل یک خاطره از روحانی پرداخت و گفت: رئیس جمهور در بازدید از وزارت نیرو و هنگامی که تنها دو بانو در جمع مدیران و کارکنان این وزارتخانه حضور داشتند به نبود بانوان اشاره و بیان کرد دوره مدیریت مردسالارانه به پایان رسیده و افراد باید بر اساس شایستگی ها بکار گرفته شوند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در ادامه با اشاره به برنامه های این معاونت برای توان افزایی این قشر در حوزه های مختلف افزود: تلاشمان بر این است تا برنامه هایی را برای بانوان در نظر بگیریم که قابلیت اجرا و پیاده شدن را داشته و مطابق با مطالبات آنان باشد.

مولاوردی همچنین حمایت از سمنها(سازمان های مردم نهاد) از جمله در بخش بانوان را یکی از سیاست های دولت اعلام و بیان کرد: سمن ها از توان بالا و قابل توجهی برای حل مسائل و مشکلات جامعه برخوردارند لذا دولت به عنوان یک شریک و نه یک رقیب به آنها نگاه می کند.

وی گفت: در جوامعی که نهادهای مدنی آن ضعیف و دولتها فربه هستند مشکل ناکارآمدی و نارضایتی مردم بوجود می آید لذا برون سپاری مسوولیت ها و جلب مشارکت مردم در امور مختلف یکی از وظایف دولت به شمار می رود که در این دوره به آنها توجه می شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ایجاد تغییر در رویه ها، سیاست ها و برنامه ریزی ها را یکی از دلایل رای مردم به دکتر روحانی دانست و افزود: گفتمان اعتدال که با استقبال بالای مردم همراه شد باید در حوزه بانوان نیز نمود پیدا کند.

مولاوردی گفت: دولت تدبیر و امید نهایت تلاش خود را بکار می گیرد تا شاهد تقویت بنیان خانواده با تاکید بر نقش مهم بانوان در آن باشیم و به سمتی حرکت کنیم که توازن جنسیتی را در جامعه ببینیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار