|
|
کدخبر: ۱۵۹۶۴۶

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه گازهای متصاعد شده از پکیج اثرات مخربی به خصوص در طولانی مدت بر سلامت ساکنان منازل دارد، گفت: انتشار این گازها موجب خشک شدن هوای اتاق و بروز مشکلات تنفسی می شود.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید محمود اسحاق حسینی رئیس بخش داخلی بیمارستان امیراعلم، یبوست و خشکی مزاج را از عوارض استفاده طولانی مدت از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی واحدهای مسکونی عنوان کرد و اظهار داشت: در درجه اول به افراد توصیه می شود از پکیج استفاده نکنند، در غیر این صورت استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا که بخار تولید می کنند نباید فراموش شود.

حسینی با توجه به آثار سوء استفاده از پکیج در آپارتمان ها گفت: متاسفانه استفاده از پکیج آثار مخربی بر روی سیستم گوارش ساکنان منزل دارد به همین دلیل گازهای متصاعد شده از پکیج ها و انتشار آن در فضای داخلی خانه ها مدتی است مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

این متخصص گوارش افزود: انتشار این گازها موجب خشک شدن هوای اتاق می شود که این امر منجر به بروز مشکلات تنفسی در ساکنان منزل می شود، این مساله در افرادی که پولیپ بینی دارند و یا دچار تغییراتی در قسمت فوقانی دستگاه تنفس شان هستند و با دهان تنفس می کنند شدید تر است.

وی با بیان اینکه تداوم این روند خطر ابتلا به یبوست را به همراه دارد، عنوان کرد: هر چه مدت زمان استفاده از پکیج طولانی تر باشد، به طبع خشکی هوای اتاق نیز شدت می یابد و ادامه این روند منجر به کاهش ترشحات دستگاه گوارش می شود و در طولانی مدت یبوست و خشکی مزاج را برای افراد به ارمغان می آورد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اثرات پکیج بر افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند، تصریح کرد: متاسفانه تداوم این امر منجر به تشدید یبوست در این افراد می شود بنابراین به این افراد توصیه می شود چنانچه به ناچار از سیستم پکیج در منازلشان استفاده می کنند مصرف ۸ لیوان آب و یا چای کم رنگ را فراموش نکنند.

به گفته این متخصص گوارش؛ مصرف میوه هایی از قبیل آلو، انگور، انجیر و گلابی می تواند موجب زینت مزاج و کاهش عوارض ناشی از خشکی هوا بر اثر استفاده از پیکج شود.

رئیس بخش داخلی بیمارستان امیر اعلم با ابراز تاسف از بی توجهی دستگاه های مسؤل به رواج روزافزون استفاده از پکیج در منازل خاطرنشان کرد: گرچه گازهای متصاعد شده از پکیج منجر به مسمومیت با گاز CO و یا CO۲ نمی شود اما اثرات مخربی به خصوص در طولانی مدت بر سلامت ساکنان منازل دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار