|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۱۲

معاون نظارتی بانک مرکزی از انتخاب رئیس کل بانک مرکزی به عنوان نایب رئیس هیئت خدمات مالی اسلامی در بیست و چهارمین جلسه این شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون نظارتی بانک مرکزی به همراه هیئتی با عزیمت به کشور برونئی دارالسلام در بیست و چهارمین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی حضور یافت. در این مجمع صورت های مالی سال ۲۰۱۳ میلادی هیئت خدمات مالی اسلامی مصوب و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس سیزدهمین مجمع عمومی سالانه این هیئت انتخاب شد.

تصویب سند " رهنمودهای اصلاحی در خصوص عناصر کلیدی فرآیند بررسی های نظارتی مؤسسات ارایه دهنده خدمات مالی اسلامی به استثنای شرکت های بیمه و صندوق های سرمایه گذاری مشترک اسلامی " که اصلاحیه ای بر پنجمین سند منتشره توسط آن هیئت به شمار می رفت، از دیگر مصوبات این مجمع بود.

در حاشیه جلسات مجمع، همایش یک روزه ای نیز با عنوان " نوآوری ها در فرآیند تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی ها با تمرکز بر صکوک و ابزارهای هجینگ اسلامی " برگزار شد که طی آن سخنرانان، آخرین یافته ها و نتایج بررسی های خود را در زمینه هایی چون مباحثقانونی و چالش های فراروی توسعه ابزارهای هجینگ اسلامی، نقش کمیته های متمرکز شریعت در ساختاربخشی به صکوک و ابزارهای هجینگ اسلامی ارایه نمودند.

علاوه بر این، سخنرانی عمومی با عنوان اقتصاد مبتنی بر اخلاق اسلامی و پویایی توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی توسط یکی از اساتید مسلمان دانشگاه های کشور انگلستان ارائه شد.

هیئت خدمات مالی اسلامی، مرجع بین المللی استاندارد گذار است که به اهتمام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مراجع نظارت بانکی برخی دیگر از کشورهای اسلامی در سال ۲۰۰۲ میلادی تأسیس شد و در زمینه تنظیم و تدوین مقررات و استانداردهای ناظر بر صنعت مالی اسلامی مشتمل بر بانکداری، بازار سرمایه و بیمه فعالیت دارد.

حضور رئیس بانک توسعه اسلامی، شرکت ۱۰ کشور از میان اعضای اصلی در سطح ریاست کل بانک مرکزی یا مرجع نظارت بانکی و ۱۲ عضو در سطح معاون رئیس و حضور نمایندگان ۸ سازمان همکاری های منطقه ای و نمایندگان مراجع نظارتی و مقررات گذار بانکی، بیمه ای و بازار سرمایه ۴۵ کشور از میان سایر اعضای هیئت(فرعی و ناظر) از ویژگی های اجلاس یاد شده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار