|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۳۱

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: شاخص بورس معاملات هفته پایانی فروردین امسال را با کاهش ۳۲۶۳ واحدی به پایان رساند تا بازار سرمایه برای چهارمین هفته پی در پی با کاهش همراه باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در هفته ای که گذشت، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۸ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل خود ۱۷ درصد کاهش را نشان می دهد.
همچنین در این مدت تعداد ۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون سهم در ۲۹۱ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۰.۵ و ۱.۵ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل خود به ثبت رساند.
تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت نیز در هفته گذشته به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به هفته ماقبل خود کاهش ۷۴ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش؛ در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۷ فروردین ماه ۹۳، شاخص کل با ۳۲۶۳ واحد کاهش نسبت به هفته قبل خود، به رقم ۷۴ هزار و ۱۶۱ واحد رسید.
شاخص بازار اول هم با ۲۴۸۷ واحد کاهش به رقم ۵۵ هزارو ۲۸۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۹۴۴ واحد کاهش به عدد ۱۴۱ هزار و ۶۲۱ واحد رسید که به ترتیب با ۴.۳ و ۴.۰۳ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.
این گزارش می افزاید: در پایان هفته منتهی به ۲۲ فروردین هم تعداد ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون سهم در ۲۹۵ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۹۴ و ۱۲۶ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.
ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم هم در این هفته به ۱۰ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته پیش که سه روز معاملاتی داشت ۱۶۴درصد افزایش یافته است.
اما شاخص بورس که هفته اول و دوم امسال را با کاهش سپری کرد، نوار نزولی خود را ادامه داد و در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۲ فروردین، با ۱۳۱۷ واحد کاهش به رقم ۷۷ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار