|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۳۲

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: کمیته بازنگری قراردادهای نفتی بعد از گذشت یک ماه از سال ۱۳۹۳، هیچ جلسه ای را با هدف تدوین نهایی مدل قراردادهای جدید صنعت نفت در بخش بالادستی برگزار نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، کمیته بازنگری قراردادهای نفتیدر سال جدید نشستی برای بررسی بیشتر مدل قراردادی جدید صنعت نفت نداشته است.

مدل جدید قرارداد نفتی ایران قرار بود اردیبهشت یا خرداد ماه امسال در لندن انجام شود که این کار به تاخیر افتاده و قرار است در ماه های دیگر انجام شود.

به گفته مسوولان امر، برای رسیدن به مدلی که تمام اهداف مورد نظر را پوشش دهد نیاز به مدت زمان بیشتر و برگزاری جلسات متعدد است که این مسئله باعثتاخیر در رونمایی از این مدل شده است.

به گزارش تسنیم، مدل اولیه قراردادهای جدید نفتی ایران تحت عنوانIPCپس از چهار ماه بررسی، چهارم اسفندماه در هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت رونمایی شد. در این هم اندیشی عنوان شده بود که با جمع بندی نظرات ارائه شده در سخنرانی ها و میزگردهای دوازده گانه مدل نهایی قراردادهای جدید نفتی ایران برای ارائه در کنفرانس بین المللی لندن در اردیبهشت ماه آماده می شود.

حسین ایرانمنش؛ رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی از رونمایی از نسخه نهایی قراردادهای جدید نفتی ایران در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: حجم اطلاعات مطرح شده در سخنرانی ها و میزگردهای دوازده گانه هم اندیشی قراردادهای جدید صنعت نفت در اواخر سال گذشته بسیار زیاد بود. به همین علت همزمان با مستندسازی و اعمال نقطه نظرات ارائه شده شرکت کنندگان این همایش در متن قراردادهای جدید نفتی از سوی دبیرخانه این هم اندیشی، کارشناسان این موسسه در قالب یک تیم تحقیقاتی مشغول بررسی و جمع بندی اطلاعات ارائه شده هستند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار