|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۶۲

معاون سازمان اوقاف خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان اوقاف از استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی از خیمه های معرفت طرح آرامش بهاری امسال خبر داد و گفت: در مجموع ۱۸ میلیون و ۳۱۷ هزار نفر مسافر و زائر نوروزی از خدمات فرهنگی و اجتماعی این خیمه ها استفاده کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در ۲ هزار و ۳۷۱ امامزاده و بقعه متبرکه کشور از ۲۸ اسفند ماه سال ۹۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا شد، اظهار داشت: در راستای برگزاری این طرح، ۴۳۳ خیمه معرفت در امامزادگان مجری طرح برپا شد که ۶ موضوع از قبیل؛ کودک، نوجوان، مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه ای را به زائران و مسافران نوروزی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته، روزانه هزاران هدیه در غرفه های کودک و نوجوان خیمه های معرفت در قالب طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر» و «نقاشی بکش و هدیه بگیر» به کودکان و نوجوانان بازدید کننده از این غرفه ها اهدا شد که با استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان مواجه شد.

شرفخانی با اشاره به اینکه ۹۲۷ غرفه مشاوره و پاسخگویی در امامزادگان و بقاع متبرک مجری طرح برپا شده بود، گفت: یک هزار و ۶۸۸ روحانی بومی و ۷۵۰ روحانی اعزامی از قم در طرح نوروزی آرامش بهاری حضور یافتند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری نسبت به سنوات قبل از شناسنامه قوی تری برخوردار بود و نام آرامش بهاری برای مردم شریف کشور، نام آشنایی شده است، تصریح کرد: استقبال زائران و مسافران نوروزی از خدمات فرهنگی و مذهبی این طرح به ویژه خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه کشور، نشان از آشنایی کامل مردم با این برنامه دارد.

معاون سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری؛ تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار