|
|
کدخبر: ۱۶۰۳۴۶

در مارس ۲۰۱۴

خبرگزاری تسنیم: کاهش نرخ تورم حوزه یورو در ماه مارس به کمترین میزان از نوامبر ۲۰۰۹ تاکنون فشارها بر بانک مرکزی اروپا برای مداخله جهت افزایش قیمت ها را تداوم بخشید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام اداره آمار اتحادیه اروپا(یورو استات)، نرخ تورم سال به سال در ۱۸ کشور حوزه یورو در ماه مارس به ۰.۵ درصد رسید که نسبت به نرخ ۰.۷ درصدی تورم در ماه فوریه کاهش داشت.
این ششمین ماه متوالی است که نرخ تورم حوزه یورو زیر یک درصد باقی مانده است. ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، از نرخ تورم زیر یک درصد به عنوان «منطقه خطر» یاد کرده است.
نرخ تورم مرکزی، بدون احتساب قیمت انرژی، مواد غذایی، الکل و تنباکو، نیز از یک درصد به ۰.۷ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم بدون احتساب قیمت مواد غذایی فرآوری نشده و انرژی ۰.۹ درصد یعنی بیشتر از ۰.۸ درصدی بوده است که اقتصاد دانان پیش بینی کرده بودند، اما این رقم همچنان پایین تر از نرخ ۱.۱ درصدی ماه فوریه است.
تحلیلگران معتقدند، نرخ تورم حوزه یورو در ماه آوریل افزایش خواهد یافت، زیرا هزینه های سفر به طور معمول در طول تعطیلات عید پاک افزایش می یابد و عید پاک امسال دیرتر شروع می شود. تعطیلات عید پاک سال ۲۰۱۳، در اواخر ماه مارس بود.
در ماه مارس، بیشترین افزایش قیمت در مورد توتون و تنباکو، نرخ رستوران ها و بارها و همچنین شیر، پنیر و تخم مرغ اتفاق افتاد. قیمت نفت حرارتی، ارتباطات مخابراتی و سوخت نیز در این ماه شاهد کاهش بود.
نرخ تورم حوزه یورو برای ششمین ماه متوالی در منطقه خطر یعنی زیر یک درصد قرار گرفته و این احتمال را تقویت کرده است که بانک مرکزی اروپا اقدام بیشتری را برای خروج از این وضعیت انجام خواهد داد.
انتهای پیام / / ۹۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار