|
|
کدخبر: ۱۶۰۹۱۹

عضو هیات مدیره اتحادیه سیب زمینی کاران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره اتحادیه سیب زمینی کاران کشور با اشاره به کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت سیب زمینی، گفت: قیمت این محصول برای مصرف کننده از امروز تا زمان برداشت پاییزه باید بین ۲ تا ۲۵۰۰ باشد.

حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به افت قیمت سیب زمینی، اظهار داشت: در این فصل چنین امری طبیعی است چراکه هم اکنون سیب زمینی جنوب وارد بازار شده است.
وی اضافه کرد: این محصول نو متعلق به دزفول و قسمتی از آن نیز متعلق به نواحی شهرستان جیرفت است.
محمدی با بیان اینکه بهای این محصول از ۴ هزار به ۳ تا ۳۵۰۰ تومان کاهش یافته است، افزود: نگهداری سیب زمینی جنوبی امکان پذیر نیست و این سیب زمینی ها به سردخانه نمی روند به همین دلیل عرضه این محصول زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد بهای سیب زمینی از میزان فعلی نیز پایین تر بیاید، تاکید کرد: ممکن است در اوج برداشت و زمان وفور محصول، قیمت آن به ۲ تا ۲۵۰۰ تومان برسد.

محمدی افزود: با وجود این، به نظر نمی رسد قیمت سیب زمینی به حدی که مورد انتظار مردم و مسئولان است برسد. چراکه قیمت تمام شده تولید این محصول بسیار بالا است.
محمدی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلو سیب زمینی در سراسر کشور ۱۰۰۰ تومان است، افزود: در نواحی جیرفت این محصول بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: در صورتی که این محصول به قیمت دو هزار تومان عرضه شود کشاورزان از تولید خود سودی معمولی می برند و به این ترتیب به کشت سیب زمینی راغب می شوند.
محمدی افزود: به نظر بنده قیمت سیب زمینی برای مصرف کننده، از امروز تا زمان برداشت پاییزه باید بین ۲ تا ۲۵۰۰ باشد.
وی ادامه داد: اما فعلا جو روانی کمبود سیب زمینی شکسته نشده و معلوم نیست این جو چه زمانی می شکند.
محمدی اظهار داشت: پس از محصول دزفول و جیرفت، محصولات اهواز، قصر شیرین، سرپل ذهاب، چین دوم جیرفت، نواحی گرم فارس و گرگان توام با یکدیگر به بازار عرضه می شود.
وی افزود: با وجود این، عرضه سیب زمینی این مناطق خیلی نمی تواند روی جو موجود تاثیرگذار باشد.
محمدی ادامه داد: پیشنهاد ما به دولت این بوده که آنها باید یک قیمت تضمینی مناسب(با توجه به بهای تمام شده تولید) برای سیب زمینی تعیین کنند تا هنگام کاهش قیمت کشاورزان ضرر نکنند. بدین ترتیب ما دیگر با بحران کمبود سیب زمینی مواجه نخواهیم شد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار