|
|
کدخبر: ۱۶۰۹۶۰

معاون برنامه ریزی شهردار تهران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران گفت: حل آلودگی هوا با واگذار شدن یا نشدن مسئولیت آن به شهرداری نیازمند منابع مالی دولت است.

محمود صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران که امروز درخبرگزاری تسنیمحضور یافت در بخشی از سخنان خود به دیدار مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: از نگاه بنده فرمایشات مقام معظم رهبری دارای ۳ بخش تأییدات، تأکیدات و تذکرات بود که در بخش سوم تذکراتی در حوزه معماری ایرانی و اسلامی مطرح کردند.

وی ادامه داد: ایشان در تأکیدات خود به این نکته اشاره داشتند که شورای شهر و شهرداری تهران باید این موضوع را جزء جدی ترین مسائل خود بدانند چراکه معماری و ساخت و ساز بر فضای سبک زندگی افراد تأثیر می گذارد. رهبر معظم انقلاب کارهای حوزه فرهنگی را نیز به شمشیری دو دم تشبیه کردند که اگر همراه با محتوای خوب باشد بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نا مناسب باشد بستر گسترش نا به سامانی و کجی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران علاوه بر توضیح اقدامات شهرداری تهران در طول چند ماه اخیر برای تحقق منویات رهبری در موارد مذکور، به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: راه اصلی برطرف کردن معضل آلودگی هوای تهران در وهله نخست گسترش حمل و نقل عمومی است که این امر در صورت واگذار شدن یا نشدن این مسئولیت به شهرداری تهران نه تنها به پرداخت بدهی های گذشته دولت نیاز دارد بلکه لازم است دولت بیشتر از آنچه در قانون تعیین شده به شهرداری پرداخت داشته باشد.

وی افزود: اگر پرداخت بدهی های دولت تخصیص یابد همان ۳۰ کیلومتر توسعه مترو که در برنامه به آن اشاره شده محقق می شود اما برای اگر علاوه بر بدهی های گذشته و آنچه در قانون تعیین شده پرداخت های بیشتری داشته باشد می توان سرعت توسعه حمل و نقل عمومی را دو چندان کرد و با سرعت به این معضل پایان داد.

مشروح این گفت وگو در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار