|
|
کدخبر: ۱۶۰۹۶۱

قالیباف در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت: مسجد برج میلاد که مراسم شروع ساخت آن امروز در برج میلاد برگزار شد، نمادی از هویت اسلامی و ایرانی می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز در حاشیه آئین شروع ساخت مسجد برج میلاد تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران، مسجد را به عنوان نمادی از هویت اسلامی و ایرانی جامعه و کشور خواند و گفت: در حقیقت مردم ما حفظ هویت خود – چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی – را درمسجد می بینند؛ از این رو مسجد یک نهاد است نه تنها یک مکان برای اقامه نماز؛ مجموعه مدیریت شهری و شهرداری تهران نیز این موضوع را یک اصل می داند که برای حفظ هویت این شهر ضمن توجه به مساجد تلاش کرده و طبیعتا آن را در همه ابعاد کالبدی خودش گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام که مصادف با میلاد حضرت زهرا(س) است نیز می بینیم که حضرت زهرا(س) در خطبه قرای خود که می خواهند از ولایت و مظلومیت دفاع کنند و مدافع حضرت علی(ع) باشند، این خطبه را در مسجد بیان می کنند؛ در حقیقت از نهاد مسجد است که این خطبه برای همیشه تاریخ منتشر می شود و باقی می ماند.

شهردار تهران ادامه داد: بر این اساس ما نیز به همت شورای اسلامی شهر تهران ساخت ۴۰۰ مسجد را در شهر تهران در دستور کار داریم؛ شورای اسلامی شهر نیز این موضوع را تصویب کرده و در حال تکمیل آن است. البته بخشی از این موارد تکمیل شده و باقیمانده آن نیز در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تکمیل خواهد شد.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: یکی از محل های مهم شهر تهران که نمادی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، مجموعه برج میلاد تهران است؛ در طراحی اولیه ای که برای برج میلاد صورت گرفته بود، جایی برای مسجد پیش بینی نشده بود و هم اکنون نیز یک نمازخانه در این محل وجود دارد. از این رو در چند سال گذشته افراد صاحب نظر در این موضوع مطالعه کردند و مکانی مناسب با طراحی مناسبی را برای مسجد برج میلاد در نظر گرفتند تا در واقع این مسجد به یک نماد ملی و مذهبی برای ما تبدیل شود.

وی ادامه داد: وقتی همه گردشگران داخلی و خارجی به تهران می آیند، بدون شک سری به برج میلاد می زنند و طبیعتاً مسجد برج میلاد نیز نمادی از هویت اسلامی و ایرانی ما است. بنابراین کلنگ ساخت این مسجد زده شد و امیدوارم با دقتی که صورت خواهد گرفت، بتوانیم مسجدی در شأن مردممان در اینجا بسازیم.

شهردار تهران با اشاره به ویژگی های مسجد برج میلاد تهران، اظهار داشت: طبیعتاً این مسجد یک ساخت سنتی دارد اما حتما از ابزارهای روز نیز برای ساخت آن استفاده می کنیم از این رو این موضوع در ساخت مسجد دیده شده است که از تکنولوژی روز استفاده کنیم اما کاملا مسجد سنتی باشد؛ یعنی مسجد برج میلاد نمادی از معماری اسلامی و ایرانی خواهد بود که هم شهر و مردم شهر بتوانند مسجد را خوب ببیند هم کسانی که در مسجد هستند بتوانند شهر را هم به خوبی مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: در این زمینه کار اولیه ای انجام شده است و صاحب نظران نیز نظرات خود را داده اند؛ دوستان ما نیز این آمادگی را دارند تا همه کسانی که اهل نظر هستند به ما کمک کنند از این رو افرادی که می توانند در این زمینه ما را کمک کنند حتما باید به ما یاری دهند تا بتوانیم این مسجد را بدون عیب و نقص به شهروندان تحویل دهیم.

شهردار تهران در پایان در پاسخ به سوالی درباره بودجه ساخت مسجد نیز گفت: هنوز دقیقا بودجه ساخت این مسجد در نیامده است چراکه باید فازهای بعدی آن نیز طراحی شود اما در شورای اسلامی شهر تهران ردیفی برای مسجد گذاشته شده است که دیگر مشکلی برای اعتبار ساخت این مسجد نداشته باشیم. البته مسجد حتما باید سادگی خودش را داشته باشد در حین اینکه زیبایی و معنویت آن نیز حفظ می شود، حتما در آن اسراف نخواهد شد اما بحثبودجه نباید اثری بر ساخت مسجد داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار