|
|
کدخبر: ۱۶۱۰۲۰

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل راه آهن صبح امروز در مراسم بهره برداری از نخستین سری واگن های مسافری ساخت داخل با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، گفت: تا زمانیکه امکان تولید واگن در کشور وجود دارد اجازه واردات واگن را نمی دهیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پورسیدآقایی در این مراسم با اشاره به اینکه متوسط عمر واگن در کشور ۳۰ سال است گفت: افزایش جابه جایی مسافر از ۲۸ میلیون نفر به ۴۱ میلیون نفر از جمله اهداف تدوین شده در حوزه ریلی است که تحقق آن نیازمند ورود ۷۰۰ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور است.

و با اشاره به نیاز حوزه ریلی به ورود ۱۱ هزار واگن باری، افزود: با توجه حمایت همه جانبه دولت از توسعه حوزه ریلی، برای سودآور شدن چرخه اقتصادی کشور باید با حمایت جدی از بخش خصوصی، این بخش را برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی ترغیب کنیم.

پورسید آقایی با اشاره به سهم ۳۳ میلیون تنی راه آهن از مجموع ۷۰۰میلیون تن باری که درکشور جابه جا می شود گفت: در صورتی که این ۷۰۰ میلیون تن بار از طریق حوزه ریلی جا به جا شود صرفه جویی حاصل از سوخت این مساله رقمی بیش از رقم یارانه ای نقدی است که دولت اکنون پرداخت می کند.

مدیرعامل راه آهن باور متولیان مبنی بر ضرورت توسعه شبکه ریلی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی مستلزم اصلاح قوانین و مقررات موجود است و امید می رود با منطقی شدن قیمت سوخت و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بتوان به اهداف تدوین شده دست یافت.

پورسیدآقایی در ادامه کیفیت و سرعت واگن تولید داخل را مدنظر قرار داد و گفت: از آنجایی که رقابت و بهره وری لازمه رونق اقتصادی است لذا شرکت های تولید کننده داخل باید با مدنظر قرار دادن این موارد زمینه تولید بیشتر و با کیفیت تر را فراهم کنند.

به گفته وی در همین راستا، راه آهن به عنوان نهاد حاکمیتی و بخش خصوصی اعم از بهره بردار و تولید کننده باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر زمینه توسعه شبکه ریلی را با افزایش تولید و بهبود خدمات را مهیا کنند.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر حمایت از سری جدید واگن های مسافری در حال ساخت تصریح کرد: تا زمانی که امکان تولید واگن در کشور وجود دارد اجازه واردات واگن نخواهیم داد.

در این مراسم ۹ دستگاه واگن مسافری ۶ تخته با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به بهره برداری رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار