|
|
کدخبر: ۱۶۱۲۰۰

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با تشریح اولویت ها و طرح های جدید مدارس در مهر ۹۳ گفت: کانون های ورزشی مدارس و ایجاد نهضت داوطلبی ورزش دانش آموزی از جمله طرح های جدید برای مهر ۹۳ است.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، درخصوص اولویت ها و برنامه های ورزشی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در سال ۹۳ المپیادهای درون مدرسه ای که هم اکنون به صورت آزمایشی در تعداد محدودی از مدارس برگزار می شود، گسترش می یابد.

وی افزود: نگاه ما مدرسه محور است و فکر می کنیم هر چه می خواهد اتفاق بیفتد باید در درون مدرسه باشد.

** راه اندازی کانون های ورزشی درون مدرسه ای

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورشبا اشاره به اینکه بحثکانونهای ورزشی درون مدرسه ای را راه اندازی خواهیم کرد، گفت: براین اساس اگر دانش آموزی استعداد لازم را داشته باشد می تواند در روز پنجشنبه در ساعاتی که مدرسه فعالیت دارد، فعالیت های ورزشی را انجام دهد.

وی بیان کرد: با ایجاد کانون های ورزشی به نوعی فعالیت های فوق برنامه را توسعه می دهیم. همچنین فعالیت های جاری از جمله کیفیت بخشی به بخش تربیت بدنی و آموزش معلمان ورزش ادامه می یابد.

** ایجاد نهضت داوطلبی در ورزش دانش آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرح های جدید دیگری تهیه و ابلاغ کرده ایم از جمله استفاده از توانمندی دانش آموزان و ایجاد نهضت داوطلبی در ورزش دانش آموزی که از معلمان می خواهیم سازماندهی های لازم را در ارتباط با فعالیت خودجوش دانش آموزی برای گسترش فعالیت های ورزشی انجام دهند.

حمیدی گفت: با توجه به اینکه شورای ورزش در استانها و مدارس شکل می گیرد نهضت داوطلبی ورزش دانش آموزی می تواند کمک کند تا انجمن های ورزش مدرسه جایگاه خوبی برای رشد ورزش دانش آموزان باشد و یک رشته ورزشی را برعهده بگیرد به گونه ای که حتی دبیران غیر از ورزش مانند فیزیک و ریاضی که زمینه ورزش را دارند می توانند مسئولیت یک رشته ورزشی را برعهده بگیرند و از مدیران مدارس می خواهیم همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار