|
|
کدخبر: ۱۶۱۳۵۶

فرمانده ناجا:

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی با اعلام خبر افزایش ۴۳ واحدی نمره استاندارد بازداشتگاه های نیروی انتظامی، نمره فعلی استاندارد بازداشتگاه های ناجا را ۷۵ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نوزدهمین همایش فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، در تشریح برگزاری این همایش اظهار داشت: هر ساله این همایش با حضور فرماندهان ارشد، مدیران ستادی، فرماندهان یگان های مرزبانی، دریابانی و مسئولان حفاظت و سایر مدیران و مسئولان نیروی انتظامی به منظور ارزیابی عملکرد سال گذشته و استماع تدابیر سالجاری به صورت مستقیم برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به توفیقات نیروی انتظامی از رشد و شکوفایی قوه قضائیه در زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی سخن گفت و افزود: از زمان تصدی گری شما در قوه قضائیه ما شاهد رشد و شکوفایی جایگاه این قوه و بهبود کیفیت تعامل قوه قضائیه با نیروی انتظامی و تسریع رسیدگی به پرونده ها و قاطعیت این قوه در برخورد با برهم زنندگان امنیت اجتماعی بودیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: حمایت از حقوق مردم و دفاع از آنها در برابر ناامن کنندگان محیط اجتماع در گرو عملکرد دستگاه قضا و نیروی انتظامی به عنوان بازوان این دستگاه است و خوشبختانه گرچه امروز این تعامل به سطح بسیار خوبی رسیده است ولی نیازمند افزایش این تعامل هستیم.

* ارائه خدمات قضایی در کلانتری ها توسط ۱۲ هزار نفر از کارکنان ناجا

احمدی مقدم ارائه خدمات قضایی و مشاوره های حقوقی در کلانتری ها از جمله تعامل میان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر از کارکنان ناجا در کلانتری ها با توجه به آموزش دادستان ها به ارائه خدمات قضایی مشغولند و از زمان افتتاح دوایر مشاوره در کلانتری ها یک سوم مراجعین به صلح و سازش رسیده و شاهد کاهش پرونده های قضایی بودیم لذا در تلاشیم با همکاری و آموزش بیشتر دادستان ها سرعت عمل بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به بستر نیازمند رشد فناوری در قوه قضائیه، ضعف فناوری موجود در این قوه را ناشی از مقررات و استقلال قضات و… عنوان کرد و افزود: امیدواریم با الکترونیکی شدن ارائه برخی خدمات در قوه قضائیه و لینک شدن بسترهای اطلاعاتی قوه قضائیه و ناجا شاهد افزایش سرعت خدمت رسانی و دقت بیشتر در ارائه خدمات به مردم باشیم.

فرمانده ناجا با تأکید بر افزایش قدرت توان کشف نیروی انتظامی گفت: راه اندازی شدن آزمایشگاه های تشخیص DNA، چهره نگاری و انگشت نگاری باعثشده تا قدرت کشف مجرمین افزایش یابد و مجرمانی که پیش از این با چندین عنوان مرتکب جرائم مختلف می شدند شناسایی شوند.

* ارتقای ۴۳ نمره ای استانداردهای بازداشتگاه ها

احمدی مقدم در ادامه ضمن اشاره به سخنان رهبری و تأکید ایشان بر رعایت اخلاق و حقوق شهروندی مجرمان از تلاش نیروی انتظامی برای ارتقای استاندارد بازداشتگاه های خود خبر داد و گفت: در جلسه ای که چند سال پیش با شورای قضایی و حقوق بشر داشتیم متعهد شدیم که ظرف ۲ سال وضعیت بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه های خود را به استاندارد مورد نظر سازمان زندانها نزدیک کنیم و توانستیم نمره استاندارد بازداشتگاه های خود را به ۷۵ برسانیم و در این در حالی است که ۳ سال پیش نمره استاندارد زندان های ما ۳۲ بود لذا امسال نیز در تلاشیم تا اب اختصاص دادن اعتبارات خاص نمره استاندارد بازداشتگاه های خود را به ۸۵ برسانیم چرا که رعایت حقوق شهروندی دغدغه ما و تأکید مقام معظم رهبری که همواره نسبت به آن حساسیت داشته اند.

وی یکی از مسائل چالش برانگیز میان قوه قضائیه و نیروی انتظامی را تعیین تکلیف اموال مکشوفه عنوان کرد و گفت: متأسفانه از دوسوم اموال مکشوفه تنها یک سوم به دست صاحبان آنها می رسد و امیدواریم با همکاری دستگاه قضا، ستاد اجرایی و شرکت های بیمه ساز و کار مناسبی برای این موضوع اندیشیده شود تا اموال مردم به دست آن ها برسد.

فرمانده ناجا مبارزه با سرقت را از تأکیدات مقام معظم رهبری در سال جاری برشمرد و گفت: امسال مبارزه با سرقت یکی از اولویت های نیروی انتظامی است و خوشبختانه در نوروز امسال شاهد کاهش سرقت و افزایش میزان کشف بودیم و امیدواریم با همکاری قوه قضائیه این روند ادامه داشته باشد.

* تقدیر واحد ابلاغ و ارجاع احکام قضایی ناجا و یگان انتظامی قوه قضائیه

احمدی مقدم در ادامه ضمن تقدیر از راه اندازی یگان انتظامی که مسئول بدرقه از زندانیان در قوه قضائیه بر عهده دارد به واحد ابلاغ و ارجاع احکام قضایی در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: با توجه به حجم بالای ابلاغ و اجرای احکام قضایی واحد مجزایی به این منظور راه اندازی شد که امیدواریم با الکترونیکی شدن روند رسیدگی به پرونده های قضایی از بار این واحد کاسته شود.

* زمین خواری چالش امروز دستگاه قضا

وی در ادامه بحثاسناد رسمی و زمین خواری را یکی از چالش های موجود میان قوه قضائیه و نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: توسعه شهرها باعثشده تا افراد پردرآمد به فکر دست اندازی به منابع طبیعی بیفتند و امروز حجم پرونده های زمین خواری و فروش چندین باره املاک نشان دهنده این چالش است که نیازمند اهتمام بیشتری در این زمینه است و من تصور می کنم الکترونیکی شدن اسناد می تواند نقش موثری در کاهش این پرونده ها داشته باشد.

فرمانده ناجا در پایان به آمادگی کامل نیروی انتظامی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی از کاهش مستمر آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و جرایم خشن از سال ۸۵ تا امروز خبر داد و گفت: امیدواریم با ادامه دار بودن این روند وضعیت امنیت کشور از نظر کاهش مزاحمت و شرارت به سمت تراز ایران اسلامی حرکت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار