|
|
کدخبر: ۱۶۱۴۰۹

حجم متوسط روزانه معاملات نرمال سال ۹۲ در قیاس با سال ۹۱ معادل ۱۳۵ درصد و متوسط ارزش روزانه معاملات نرمال، ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، متوسط روزانه ارزش معاملات در ۱۲ ماهه سال ۹۲، معادل ۲۶۹ درصد و متوسط روزانه حجم معاملات ۱۳۳ درصد، در مقایسه با سال ۹۱ رشد داشته است.

متوسط روزانه ارزش معاملات در سال ۹۲ حدود سه هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال و متوسط حجم معاملات روزانه بورس اوراق بهادار ۷۸۱ میلیون سهم بوده است.

این در حالی است که متوسط روزانه حجم معاملات در سال ۹۱، معادل ۳۳۵ میلیون سهم و ارزش معاملات برابر با یک هزار و ۷۶ میلیارد ریال بوده است.

نگاهی به عملکرد بازار سهام در سال گذشته نشان می دهد که طی سال ۹۲، متوسط روزانه حجم معاملات نرمال ۶۷۷ میلیون سهم و متوسط ارزش روزانه معاملات نرمال، دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال بوده است. این آمارها نشان می دهد که حجم متوسط روزانه معاملات نرمال در قیاس با سال ۹۱ معادل ۱۳۵ درصد و متوسط ارزش روزانه معاملات نرمال، ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

یادآور می شود؛ طی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۲، در مجموع ۱۸۹ میلیارد و ۶۸۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۹۶۴ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار داد و ستد شد. از این میان، تعداد ۱۶۴ میلیارد و ۴۳۳ میلیون سهم به ارزش ۷۰۱ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار به صورت نرمال خریداری شده اند. به علاوه، تعداد ۲۵ میلیارد و ۲۵۶ میلیون سهم به ارزش ۲۶۲ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال به صورت عمده در سال ۹۲ معامله شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار