|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۲۹

خبرگزاری تسنیم: یک فیلمساز گفت: سیاست ها عمدتاً برای فرهنگ و هنر آغوش گشاده نداشته است.

به گزارش خبرنگار زنان و خانوادهخبرگزاری تسنیم، فرشته طائرپور فیلمساز در همایش ملی زنان نقش آفرینان اقتصاد و فرهنگ که امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: سیاست ها عمدتا برای فرهنگ و هنر آغوش گشاده نداشته است؛ هر جریان سیاست تنها تعداد معدودی از هنر را پذیرفته است.

وی ادامه داد: بسیاری از سازمان ها به صرف دغدغه ها مدام درخصوص فرهنگ عیب جویی می کنند و ناامنی فکری در عرصه هنر را امروز شاهدیم.

طائرپور بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر به جریان های سیاسی و اجتماعی حامی خود بها می دهد؛ رقابت اقتصادی با بخش خصوصی نیز امروز به فرسایش جامعه هنری منجر شده است.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور رابطه سیاست و فرهنگ نیازمند مطالعه هوشمندانه است؛ فرهنگ تنها در تئاتر و موسیقی و سینما رشد نمی کند بلکه باید بیش از پیش به فرهنگ توجه کرد.

وی ادامه داد: زخم فرهنگ زخم خونریز نیست بلکه پزشکان حاضر تشخیص می دهند که در این زمینه چه اقدامی انجام دهند که باید بگویم طبیبی بهتر از زنان در حوزه فرهنگ وجود ندارد.

وی گفت: مراقبت هایی که امروز شاهد آن هستیم از سوی زنان صورت گرفت که امروز رشد بسیاری در عرصه های مختلف با وجود زنان شاهد رشد بسیاری هستیم.

طائرپور تصریح کرد: ۸ سال دفاع مقدس زنان ایرانی به میدان آمده و تحمل های بسیاری را کردند؛ دوام مردان در ۸ سال دفاع مقدس با پشتوانه زنان در خانه بود.

وی افزود: نجات فرهنگ از بی فهمی و مزاحمت های بهانه جو توقع ماست که در این زمینه برای نجات اقدام کنید.

* زهرا نمعتی در ادامه همایش گفت: ما شاهد مشارکت ۶۵ درصدی زنان در ورزش هستیم که از اهم فعالیت ها حضور زنان در ورزش بانوان بوده که بسیار مهم است.

حجاب و پوشش زنان ورزشگاه فریاد علیه جاهلیت است

وی ادامه داد: حجاب و پوشش زنان ورزشگاه فریاد علیه جاهلیت است.

این عضو تیم ملی با کمان معلولان بیان کرد: ۴۵ رشته با رایزنی کشورهای مسلمان برای زنان مسلمان تعیین شده است که این نشان از اهمیت ورزش برای بانوان است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد ورزشکاران زن یک افتخار آفرینی بوده و یکی از رویدادهای بین المللی برای توسعه افتخار زنان در ورزش است.

نعمتی اظهار داشت: یکی از مطالبات ما از دولت این بوده که محیط های مناسبی برای ورزش بانوان تعیین کرده و همچنین به سلامت زنان و ایجاد فضایی همگانی برای ورزش زنان اقدام کنند.

زنگار تبعیض در جامعه ما هر چه زودتر حذف شود

شمس السادات زاهدی استاد دانشگاه و معلم در ادامه بیان کرد: میزان حضور زنان در عرصه ها کم است و ما وضع بسیار نامساعدی داریم و زنان فرصت مساوی با مردان ندارند.

وی ادامه داد: زنان می خواهند در مشاغل مدیریتی حضور یافته و دستی بر چرخه گردان مملکت داشته باشند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: زنان و دختران مشتاق علم آموزی هستند که افزایش تعداد زنان در دانشگاه نویدبخش مادران آگاه تر است.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه هیچ کس به اندازه زنان دلش برای خانواده اش نمی سوزد: افزایش زنان در محیط های اجتماعی یک واقعیت بوده و باید به آن توجه کنیم.

زاهدی افزود: عملکرد زنان در جامعه امروز نشان از مشارکت خواهی آنها بوده و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم زنان فعال تر و بصیر تر شده اند.

وی گفت: زنان مصرفی امروز به زنان آگاه و تعالی جو تبدیل شده اند که باید سرمایه های مصروف آموزش زنان امروز به هدر نرود.

این استاد دانشگاه گفت: نباید شایستگی زنان را در نظر نگیریم و اینکه بدانیم ذکورت با شایستگی همراه نیست.

وی ادامه داد: شورای پایش برابری مندرج در قانون اساسی تشکیل شود و هر ساله عملکرد دستگاه ها از این زوایا مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام شود که این امر یکی از درخواست های ماست.

وی گفت: عدالت در کشور ما باید در تمام ابعاد اعمال شود و همچنین عدالت مراوده ای و عدالت جنسیتی صورت نگیرد.

زاهدی گفت: امیدواریم صف انتظار عدالت ها کوتاه شده و زنگار تبعیض در جامعه ما هر چه زودتر حذف شود.

ورود زنان خبره برای حل مشکلات زنان ضروری است

عزت السادات میرخانی استادیار دانشگاه در ادامه مراسم گفت: مقام معظم رهبری در ۲۰ سال پیش در خصوص مسائل زنان نیز صحبت های بسیاری کردند و مطرح کردند که ورود زنان خبره برای حل مشکلات زنان ضروری است. همچنین روز گذشته در تشکیل کمیته فراقوه ای در خصوص زنان صحبت های بسیاری مطرح کردند.

وی افزود: ما تقاضاداریم مسئله زنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و خلاء و بحران های زنان در عرصه های مختلف حل شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار