|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۴۰

در گفت وگو با تسنیم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه دولت متکی به واردات عزیز نمی شود، گفت: به اعتقاد من مجریان اقتصادی هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، آنچه شواهد تاریخی و تجربی دنیا نشان می دهد، کشورهایی توانسته اند به عزت ملی و اقتصادی دست یابند که توان خود را بر داخل متمرکز کرده اند. این مسئله به ویژه در خصوص کشورهای در حال توسعه ضروری است چرا که طرف عرضه و تولید در این قبیل کشورها با مشکلات عدیده ای مواجه است لذا غالب کشورهای در حال توسعه بیش از آنکه به تولید بیندیشند به واردات مبادرت می کنند.

علی شمس اردکانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، در این زمینه معتقد است که کشور ما علیرغم تمام برنامه های گذشته هنوز نتوانسته از رکود تورمی خارج شود که علت اصلی آن نیز مغفول ماندن تولید است.
شمس اردکانی با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی قرار دارد، به خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمگفت: اگر خواهان خروج از شرایط کنونی هستیم، چاره ای جز حمایت از تولید ملی نداریم.
وی ضمن اشاره به ابلاغ اخیر سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه ممکن برای خروج از مشکلات اقتصادی است.
شمس اردکانی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به معنای درست درک و اجرا شود، در آینده ای نه چندان دور شاهد تقویت بنیان های تولید خواهیم بود.
وی اعتقاد مجریان به اقتصاد مقاومتی را لازمه اصلی اجرای آن دانست و گفت: متاسفانه مسئولان اجرایی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و آثار مثبت آن ندارند.
شمس اردکانی گفت: اگر اعتقادی به این موضوع بود، چرا با وجود اینکه مقام معظم رهبری قبل از ابلاغ نیز در خصوص لزوم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی صحبت کرده بودند، دولت هیچ حرفی در این خصوص نمی زد.
وی تصریح کرد: به اعتقاد من مجریان اقتصادی هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مفهومی ملموس و در بطن جامعه است. اقتصاد مقاومتی یعنی سیاست های اقتصادی به گونه ای باشد که جوانان ایرانی بیکار نشوند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد ملی قوی شود. مردم عزیز باشند و عزت داشته باشند.
شمس اردکانی گفت: دولتی که نیاز به واردات دارد عزیز نیست. باید عقل گرا باشیم. برای تحقق اقتصاد مقاومتی سرمایه را باید حفظ کنیم. کارهایی که تا به حال انجام دادیم و اشتباه بود، دیگر انجام ندهیم و سوء مدیریت ها را جبران کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار