|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۸۳

معاون زنگنه به مهر خبر داد:

معاون وزیر نفت با اشاره به آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برای عرضه بنزین با قیمت های جدید با تاکید بر اینکه تاکنون ابلاغ رسمی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است، اعلام کرد: ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت سوخت خودروهای شخصی نمی سوزد.

عباس کاظمی امروز در گفتگو با مهر درباره احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل از ساعت ۲۴ امشب یکشنبه ۳۱ فروردین ماه، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برای عرضه بنزین با قیمت های جدید آماده است و در صورت ابلاغ و یا صدور مصوبه دولت، امکان عرضه بنزین و گازوئیل با قیمت های جدید وجود دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ابلاغ نشده است، تصریح کرد: ستاد هدفمندی یارانه ها و دولت مسئول اصلی تعیین قیمت های جدید برای بنزین و گازوئیل و شرکت پالایش و پخش مجری اجرای مصوبات دولت هستند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین در خصوص سرنوشت بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت خودروهای شخصی، توضیح داد: در صورت هر گونه تغییر بنزین، اما ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت سوخت خودروهای شخصی نمی سوزد.

به گزارش مهر، با نهایی شدن قیمت جدید بنزین و گازوئیل، عرضه دو نرخی این فرآورده ای نفتی با حفظ نظام سهمیه بندی ادامه می یابد و در این بین یک مقام مسئول در وزارت نفت، اعلام کرد: اگر امشب قیمت های جدید اعلام رسمی نشد، از فردا مردم می توانند بنزین را کماکان با بنزین آزاد ۷۰۰ تومان و بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت ها خریداری کنند.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران حاکی از آن است که با فروکش کردن مسافرت های نوروزی بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۴۰۰ تومان در کارت های سوخت ذخیره سازی شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار