|
|
کدخبر: ۱۶۱۷۱۴

خبرگزاری تسنیم: یک پژوهشگر طب اسلامی گفت: ورزش و حمام صبحگاهی در اواخر فصل بهار بسیار مفید است. همچنین، مصرف غذاهای شور و گوشت های سنگین مانند کله پاچه حیوانات و گوشت گاو و گوساله نهی شده است.

یوسف اصغری در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره تدابیر اواخر ماه فروردین تا اواخر ماه اردیبهشت اظهار داشت: طبق تقویم رومی ماه نیسان تقریباً از اواخر فروردین آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داد که در این زمان هوا رو به گرمی پیش می رود.

به گفته وی در این ماه بادهای شرقی بیشتر می وزد و طبق روایتی؛ افراد اگر خواستند کباب و غذای گوشتی مصرف کنند، با کمی سرکه مخلوط کنند و گوشت شکار را هم فرموده اند خوب و مناسب است. همچنین، ماساژ با روغن ها در این ماه فواید زیاد برای بدن دارد.

این کارشناس سطح عالی حوزه و پژوهشگر طب اسلامی درباره آب خوردن در این ماه افزود: آب خوردن در حالت ناشتا در این ماه خوب نیست و بوئیدن چیزهای طیب و خوش بُو مانند گل ها، بسیار مفید است. چرا که در این فصل گل ها رویش پیدا می کنند.

اصغری عنوان کرد: در آخرین ماه فصل بهار ماه که ۳۱ روز است، در روایت ها آمده در این ماه بادها صاف می شوند و یک مقداری از آن هیجان جهان که همان وارد شدن به فصل بهار است، کاهش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: گرما در اواخر بهار بیشتر می شود، بنابراین مصرف غذاهای شور و گوشت های سنگین مانند کله و پاچه حیوانات و گوشت گاو و گوساله نهی شده است. همچنین، ماست نیز بیش از حد مصرف نشود و صبح ها یک مقداری ورزش کنند و حمام رفتن صبح در این ماه مناسب است. در این فصل یعنی تقریباً آخر فصل بهار در خردادماه ذکر شده که حمام صبحگاهی مناسب و مفید است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار