|
|
کدخبر: ۱۶۱۷۲۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین نشست شورای راهبردی نظام مالیاتی ضمن تشریح وضعیت اقتصاد کلان کشور از نقش بی بدیل درآمدهای مالیاتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا در نشست شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور با اشاره به سختی های اقتصادی سال گذشته گفت: سال قبل سال سختی بود اما هرچه به پایان سال نزدیک می شدیم در زمینه مسائل بودجه و تحول در درآمدهای دولت شرایط بهتر می شد.

وی افزود: بودجه سالانه نیز به مراتب بهتر از آن چه فکر می شد، بسته شد و نهایتاً با بودجه عمرانی ۲۳ هزار میلیاردی بودجه را به پایان رساندیم. سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، در مجمع تشخیص مصلحت مورد تبیین قرار گرفت و همه دیدگاههای دولت در مجمع پذیرفته شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی قطع وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از کل درآمدهای دولت را از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در حال حاضر تا تحقق اهداف مالیاتی در کشور فاصله زیادی داریم و شاخص ها حاکی از پایین بودن نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی است.

وی نسبت مالیات به GDP را ۶،۷ درصد اعلام کرد و گفت در برنامه پنجم قرار بود این شاخص به ۱۰ درصد افزایش یابد و در برنامه های دیگر نیز عدد۱۲ درصد پیش بینی شده بود که هنوز در این زمینه دستاورد محسوسی ثبت نشده است.

وزیر اقتصاد تاسیس شورای راهبردی مالیاتی را یکی از گام های مهم در تحقق اهداف جامع مالیاتی در کشور برشمرد و گفت: قطعاً مسیر پیش رو با مشکلات و موانع بسیاری مواجه خواهد شد و شاید افراد و گروههایی با شفاف سازی اطلاعات موافق نباشند و در برابر آن مقاومت هایی صورت بگیرد اما با تمهیداتی که اندیشیده شده و پروژه هایی که در این زمینه اجرایی شده است به ویژه منابع مالی مناسبی که در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده، می توان به پیشرفت مناسب این طرح امیدوار بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار