|
|
کدخبر: ۱۶۱۷۷۲

همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها؛

همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت، جمعی از روحانیون، علما و مسئولان نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبیر و مراجع عالیقدر کشور، دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران گشایش یافت.

به گزارش مشرق،مراسم آیین گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی در تهران پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳۱ فروردین با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی واعظ جوادی رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و آیت الله اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر کشور و علما و فضلا ی قم در این دفتر برگزار شد.

در این مراسم پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی به نمایش در آمد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری خود با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به بیان ویژگی های شخصیتی آن حضرت پرداختند.

ایشان در بخشی از پیام خود با تاکید بر این که «معرفت اسماء حسنی الهی دانش اساسی و اساس دانش هاست» خاطرنشان کردند: دانش اساسی و اساس دانشها که سایر علوم به آن بر می گردد مربوط به اسماء الهی یعنی فقه و اخلاق است. اینها اصول اساسی علم بشری است.

معظم له در بخش دیگر از سخنان خود مهمترین عامل برای رشد جامعه را اخلاق دانستند و بیان داشتند: آنچه که در سطح جامعه مشکل همگان را می تواند حل کند این است که کسی بیراهه نرود و راه کسی را هم نبندد. باید هم به مرجعیت دینی و علمی و هم به تبیین معارف اخلاقی پرداخته شود. مهمترین عامل برای رشد جامعه همان اخلاق است.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی واعظ جوادی نیز در سخنانی با تبریک میلاد خجسته حضرت زهرا سلام الله علیها در بیان فلسفه تشکیل این دفتر گفت:
یک نکته ای در بیانات والد بود که فلسفه تشکیل این دفتر را بیان می کند. همانطور که فرمودند حضرت رسول اکرم(ص) علم را به سه قسمت آیه محکمه، فریضه عادله و سنت قائمه تقسیم کردند. آیه محکمه عبارت است از اصول و حکم اصیل اسلامی ما، معارف و حقایق آنچه که ذات اقدس اله مربوط است و به افعال حق سبحان بر می گردد. فریضه عادله نوع دیگری از علم است به بخش دیگری از هستی انسانها اشاره می کند که عبارت است از اخلاق و حقوق. دین به این بُعد انسانی اهتمام می ورزد و پیامبر اسلام فلسفه بعثتش را تکمیل اخلاق معرفی کردند. انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق.
وی افزود: سوم سنت قائمه است که همان علم فقه است که تکالیف بندگان را در نظر دارد. آنچه که به عنوان حلال و حرام یا صحیح و فاسد است بیان می کند.

دکتر واعظ جوادی یادآورشد: این سه علم سه خط یک مثلثهستند و نه سه خط گسسته و بی ارتباط با هم. دین مبتنی بر این علوم، دینی است که کامل است و همه دین را در بر می گیرد یعنی هم آیه محکمه هم فریضه عادله و هم سنت قائمه در آن موجود است. دسترسی به این علم یک کار عظیم است از این نظر ایشان ابتدا شروع کردند رساله شان را بازبینی کنند چه در بحثتقلید چه در بحثاجاره، چه در بحثداد و ستد و بخشی از طهارات، این رساله نوشته شده و انشاءالله در نیمه دوم سال جاری این رساله به قلم ایشان منتشر شود. از سال ۷۲ دفتر آیت الله جوادی آملی در قم موجود است و پاسخ به سوالات مقلدان و علاقمندان را می دهد.

وی اضافه کرد: این رساله پاسخی برای رفع نیازجامعه و برای همین منظور است. صمیمیت، وحدت، اخوت از شعارهای اصلی والد است امیداوریم این دفتر بتواند پاسخگوی جامعه علمی و دانشگاهی و هم حوزه های علمیه کشور باشد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی واعظ جوادی، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی را به عنوان رئیس این دفتر معرفی کرد.

حجت الاسلام موسوی طی سخنانی گفت: تقویت بنیه علمی جهان اسلام از ضروریات است و این پایگاه تقویت نخواهد شد، مگر اینکه در دفاتر مرجعیت شیعی که همیشه تاریخ، پشتوانه علمی و عملی شیعیان بوده آن علما محترم عزم قوی برای تأسیس این پایگاه ها علمی و دینی داشتند. از جمله شیخ انصاری و شیخ مفید و بزرگانی دیگر این درخت پهناور و تنومند علمی و دینی را بارور و آبیاری کردند تا رسید به امام راحل که اسلام ناب محمدی(ص) را آشکار ساختند. و همه و همه مراجع و علما در این زمینه تلاش و کوشش کردند. اصولا تمام هم و غم مراجع، بیان حقایق اسلام و تقویت این پایگاه هاست. به خصوص که در اوضاع کنونی دشمن یعنی استکبار و تکفیری ها با نام و اسم اسلام و پرچم لا اله الا الله شیعیان و مرجعیت آن را هدف قرار داده اند، این پایگاه ها می تواند شبهات و انحرافاتی که در دنیای اسلام ایجاد و شایع شده خنثی کند و تقویت این پایگاه ها از ضروریات است.

گفتنی است آدرس دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی املی در تهران بلوار کشاورز - خیابان فلسطین – روبروی خیابان ایتالیا – نبش کوچه آبادیان – پلاک ۱۸ می باشد.

منبع:اسراء نیوز

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار