|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۳۷

جدیدترین مجموعه شعری سیدحمیدرضا برقعی با عنوان «رقعه» توسط انتشارات فصل پنجم در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش مشرق،سیدحمیدرضا برقعی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با دو عنوان کتاب جدید حضور دارد. «رقعه» جدیدترین اثر این شاعر جوان اهل قم است که در قالب کتابی ۶۴ صفحه ای تدوین و گردآوری شده است. برقعی در این اثر مجموعه ای از اشعار منتشر نشده خود با موضوع آیینی را گردآوری کرده است.

«رقعه» نیز مانند دو اثر دیگر این شاعر، «قبله مایل به تو» و «طوفان واژه ها»، برای چاپ به انتشارات فصل پنمجم سپرده شده است. همچنین قرار است چاپ های جدیدی از کتاب های دیگر برقعی نیز توسط همین انتشارات در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود.



کتاب «حدود ساعت سه»؛ گزیده اشعار عاشورایی نیز از دیگر آثاری است که برای اولین بار توسط این شاعر در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. این اثر مجموعه ای از اشعار عاشورایی معاصر به انتخاب اوست که توسط نشر جمهوری منتشر شده است. سروده ۳۳ نفر از شاعر معاصر در این کتاب گردآوری شده است. علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، قاسم صرافان، رضا اسماعیلی و عمران صلاحی از جمله شاعرانی هستند که در «حدود ساعت سه» شعری دارند.

به گفته برقعی اشعار این کتاب به جهت آنکه در آنها اتفاقی نو در ساختار، فرم و زاویه نگاه به واقعه عاشورا افتاده است، گزینش شده اند. به اعتقاد وی این ۴۱ شعر، گلچینی از شعرهایی است که در سال های اخیر پنجره ای متفاوت به عاشورا باز کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «خیلی ساده عرض کنم در این سال ها هروقت یک شعر عاشورایی چشمم را می گرفت در گوشه ای از ذهن آن را نگه می داشتم تا از زیبایی های آن بیشتر لذت ببرم، شعرهایی که هر کدام یک اتفاق بودند و هر بار این اشعار را برای دوستان شاعرم می خواندم در مورد زیبایی آن اتفاق ها اتفاق نظر داشتند و البته بدیهی است شعرهای ارزشمندی سروده شده که چشم من توفیق تماشای آنها را نداشته است. این مجموعه حاصل همان اتفاق نظرهاست.»

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از روز دهم اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلی امام خمینی(ره) است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار