|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۳۹

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون اشتغال وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارورزی بیش از ۱۰۰هزار دانش آموخته دانشگاهی در بنگاه های کارآفرینی کشور خبر داد و گفت: امسال ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه های تولیدی در نظر گرفته شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازتبریز، حسن طائی ظهر امروز در هشتادومین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز دانستن تعداد بیکاران مهم نیست که به چه اندازه است، اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که سطح بیکاری و نرخ بیکاری برای مردم قابل تحمل نیست و این هشداری جدی برای مسئولان است.

وی ادامه داد: بیکاری متفاوت تر از تورم است، در تورم قدرت خرید مردم پایین می آید اما بیکاری علت اصلی از بین بردن قدرت خرید در بین مردم است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید در طول سال ۱۳۹۰ الی ۱۴۰۰، برای رسیدن به تعادل در بازار و کار استان آذربایجان شرقی سالانه ۳۵ هزار، ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال های ۷۵،۸۵، ۲۵ هزار فرصت شغلی سالانه ایجاد می شد، اکنون شرایط به نحوی است که باید این آمار را سالانه به ۴۰ هزار فرصت شغلی در سال باید ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات توزیع شده برای فرصت شغلی بر اساس تسهیلات دهی بانک های عامل مشخص شده است، متذکر شد: این اعتبارات بر اساس توان تسهیلات دهی بانک های عامل تخصیص داده شده است که آن نیز بر اساس میزان سپرده گذاری مردم در بانک های استان است.

طائی با بیان اینکه بیشترین درصد پول مردم آذربایجان شرقی در بانک های سایر استان ها سپرده گذاری می شود، گفت: این یکی از مشکلاتی است که استان با آن روبه رو است و می تواند عاملی برای مشکلات اعتبارات برای ایجاد فرصت شغلی باشد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر ۸ درصدی چشم انداز دولت امکان پذیر نیست، اظهار کرد: رشد تولید در کشور نباید کمتر از ۶ و نیم درصد باشد و باید اتخاذ تدابیری بازار کار را به تعادل برسانیم و سرمایه گذاری ها باید با کارآیی بالا صورت بگیرد و تولید مسئله اصلی است و باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان های کشور، استانی پیشتاز در علم و فناوری است، گفت: این استان باید با بهره گیری از علم و فناوری خود، فرصتی برای اشتغال در استان ایجاد کند و در سایه نوآوری و بهره وری، ظرفیت جذب اقتصادی را ارتقا بخشد.

وی ادامه داد: هدف این است که همه دستگاه ها اعم از خصوصی و دولتی باید بالا بردن جذب سرمایه گذار را در سرلوحه کار خود قرار دهند

طائی با بیان اینکه کشور ما تبدیل به مجموعه طرح های نیمه تمام و تعطیل شده است و با اشاره به این که ۳۰ درصد جمعیت ایران در روستاها است، افزود: منابع صنایع اقتصاد ایران باید در کل سطح کشور توزیع شود و توجه به روستاها و مناطق محروم باید در اولویت قرار بگیرد.

وی از کارورزی بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در بنگاه های کارآفرینی و تولیدی کشور خبر داد و افزود: با پیوند دانش آموختگان و بنگاه های اقتصادی زمینه جذب مستقیم عده ای از ٱنها در این مراکز فراهم می شود و انتظار ما از این دانش آموختگان کسب مهارت های کارآفرینی است.

معاون اشتغال وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی از تصویب اعتبار بانکی ۸۴۰۰ میلیاردتومانی برای حمایت از بنگاه های تولیدی خبر داد و گفت: باید با حمایت از بنگاه های فعلی زمینه ادامه اشتغال کارگران و کارکنان آن مراکز را فراهم آوریم و از تعدیل نیروی کار جلوگیری کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار