|
|
کدخبر: ۱۶۱۹۱۷

مدیر بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) از تهیه سند سلامت برای مددجویان این نهاد خبر داد.

ناصر ایروانی منش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، افزود: سند سلامت همزمان با ابلاغ سیاست های سلامت از سوی رهبری تهیه شد که در آن بالا بردن سطح سواد سلامت مددجویان، آشنایی آن ها با حق و حقوق و پیگیری مطالبات، تعیین مسیر صحیح برای سلامت، تقویت طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، توسعه نیروی انسانی و اصلاح ساختا رها مد نظر بوده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم که در این سند به آن توجه شده، کاهش سهم مددجویان از هزینه های بازار سلامت است؛ ضمن این که ما سلامت را تنها در بخش جسمی نمی بینیم بلکه توجه به سلامت روحی، اجتماعی و معنوی یکی از دلایل اصلی برای نوشتن سند سلامت بوده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: در این سند به بحثکرامت انسانی و عدالت در توزیع خدمات توجه شده و ما اصرار داریم که نوع خدمات امداد را اعلام کرده و الگوسازی کنیم، چرا که مدعی هستیم سیستم کمیته امداد در طرح پزشک خانواده که خود پزشک یک مددکار سلامت است و از تمام ویژگی های خانواده ها اطلاع دارد، سیستمی است که در وضعیت فعلی می تواند یک الگو برای سایر دستگاه ها در سطح کشور باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام مددجویان شهری تحت پوشش بیمه درمانی هستند که تنها ۵ درصد به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند و ما آمادگی داریم که وضعیت بهداشتی و درمان دهک های پایین جامعه را تحت پوشش خدمات خود قرار دهیم.

ایروانی منش همچنین گفت: درباره روستائیان نیز تا قبل از سال ۸۴ که صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر تشکیل شود، تحت پوشش کمیته امداد بودند، اما از آن زمان از پوشش ما خارج شدند و سرانه بیمه آن ها به کمیته امداد داده نشد. ما درحال پیگیری هایی هستیم که مجدداً روستاییان را به سیستم بیمه ای خود بازگردانیم چرا که آن ها تحت پوشش هر بیمه ای که قرار می گیرند به دلیل هزینه های بالا به مشکل برخورد کرده و دوباره به کمیته امداد باز می گردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین بررسی های ما نشان می دهد که مردم در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه های درمانی خود را پرداخت می کنند این در حالی است که مددجویان ما تنها ۵ درصد هزینه درمان خود را پرداخت می کنند و برای ۵ درصد باقی مانده دنیا نیز از محل کمک ها خیرین به آن ها کمک می شود. ضمن این که برای آن دسته از روستائیانی که برای درمان به شهرها می آیند مکان های اقامتی و هزینه های جانبی نیز تأمین می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار