|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۰۶

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: بررسی کارنامه فروردین امسال بورس نشان می دهد حجم و ارزش معاملات بازار سهام به ترتیب با کاهش ۴۷ و ۴۸ درصدی همراه بوده و شاخص حدود ۴۸۰۰ واحد افت داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در ۱۷ روز کاری فروردین ماه امسال تعداد ۷ هزار و ۳۸۹ میلیون سهم در ۸۶۷ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد که به ترتیب ۴۷.۷ و ۱۵.۷ درصد کاهش را نسبت به ۲۰ روز کاری اسفند ۹۲ تجربه کرد.
همچنین در ماه گذشته ارزش کل معاملات به ۲۵ هزار و ۵۸۶ میلیارد و حجم معاملات به ۷ هزار و ۲۲۹ میلیون سهم رسید که به ترتیب ۴۸ و ۳۶.۲ درصد کاهش را نسبت به اسفند پارسال نشان می دهد.
بر اساس این گزارش؛ ۶۲۹ هزار و ۲۷۵ برگه اوراق مشارکت نیز در این مدت به ارزش ۶۲۹ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به اسفند ۹۲ کاهش ۵۴.۳ درصدی را رقم زد.
شاخص کل هم در اولین ماه اولین فصل سال جدید با ۴۸۵۵ واحد کاهش نسبت به ماه قبل با ۶.۴ درصد کاهش به عدد ۷۴ هزارو ۱۶۰ واحد رسید.
شاخص بازار اول نیز با ۳۲۶۲ واحد کاهش به رقم ۵۵ هزارو ۳۴۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۱۴۰ واحد به عدد ۱۴۱۳۰۱ واحد رسیدند که به ترتیب کاهش ۵.۵۷ و ۷.۳۱ درصدی را نسبت به اسفند پارسال به خود دیدند.
بر اساس این گزارش؛ سهام حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با ۵.۴۷ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۳.۴۱ درصد و کاشی و سرامیک با ۰.۲۴ درصد نیز در فروردین امسال بیشترین تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار