|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۱۰

خبرگزاری تسنیم: پاکستان ۱۱۵ هزار تن سیب زمینی با قیمت ۷۵۰ تومان در هر کیلو به ایران صادر کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، روزنامه پاکستانینیشن طی گزارشی اعلام کرد به دلیل صادرات گسترده سیب زمینی از ایالت پنجاب پاکستان به ایران، روسیه و افغانستان قیمت این محصول در ایالت پنجاب ۲ برابر شده است.

این گزارش نوشت: قیمت سیب زمینی در نقاط مختلف پنجاب به دلیل صادرات بی رویه به کشورهای افغانستان، روسیه و ایران و همچنین به دلیل احتکار آن تقریبا دو برابر شده و از ۳۰ روپیه به ۶۰ تا ۷۰ روپیه در هر کیلو رسیده است.

دلالان بازار میوه پاکستان در این باره گفتند: به دلیل بالا رفتن قیمت جهانی، صادرات سیب زمینی چند برابر شده است و در حالی که ایران شروع به واردات سیب زمینی از پاکستان کرده است، هزاران تن از این محصول تاکنون به این کشور ارسال شده است.

این افراد تاکید کردند: وارد کنندگان ایرانی به دلیل کمبود سیب زمینی در ایران برای تامین نیاز ضروری بازار ایران به پاکستان روی آورده اند.

آنها همچنین افزودند: ایران هر سال سیب زمینی مازاد بر مصرف داخلی خود را به روسیه صادر می کرد و سال گذشته به دلیل صادرات مقادیر زیادی از این کالا، میزان ذخایر سیب زمینی در ایران نیز کاهش یافته است.

به گفته فعالان بازار هر تن سیب زمینی پاکستان به قیمت ۲۵۰ دلار به ایران(هر کیلو ۷۵۰ تومان با دلار ۳۰۰۰ تومانی) صادر می شود و پاکستان تاکنون حدود ۱۱۵ هزار تن سیب زمینی به این کشور صادر کرده است.

انتهای پیام / / ۱۰۵

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار