|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۴۹

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در مراسم نمادین آغاز هفته سلامت

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به این که ۱۸ درصد نوجوانان دارای اضافه وزن هستند، گفت: از ۳۸۰ هزار مرگ ۸۱ هزارم مرگ مربوط به افزایش فشار خون است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز در مراسم نمادین آغاز هفته سلامت که در یکی مدارس شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: سه عامل سلامتی را به خطر می اندازد که شامل بیماری های واگیر، غیرواگیر، و آسیب های اجتماعی است. که آسیب های اجتماعی یعنی فقر، جهل، عقب ماندگی، طلاق، بزهکاری و اعتیار که ۷۵ درصد سلامتی مربوط به این موارد است.

وی افزود: بعد دیگر سلامتی مربوط به تحرک است که به همه دانش آموزان باید روزی یک ساعت ورزش کنند. هم اکنون ۱۸ درصد نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند که این موضوع باعثفشار خون، قند خون، چربی و سرطان می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این که مردم کشور عادت دارند، گفت: دو تا سه برابر نیازشان نمک بخورند بنده ۲۰ سال است که دست به نمک نزده ام همچنین مصرف زیاد چربی باعثافزایش چربی خون رسوب در عروق و سکته زودرس مغزی و قلبی می شود که باید ابه این مقوله ها توجه داشت.

وی گفت: به شما دانش آموزان توصیه می کنم به حرف پدر و مادر احترام بگذارید ارتباط با خدا را قطع نکنید برای زندگی هدف گذاری داشته باشید و برای صیانت از سلامت در حوزه تحرک و عادات غذایی خود تغییراتی ایجاد دهید به گونه ای که با افزایش تحرک و کم کردن مصرف نمک، کنترل چربی و فشار خون به سلامتی خود کمک کنید هم اکنون از ۳۸۰ هزار مرگ ۸۱ هزار مرگ مربوط به فشار خون است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار