|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۵۰

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین روز سلامت

خبرگزاری تسنیم: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در کتب درسی به مباحثمربوط به بهداشت فردی و عمومی برای افزایش سطح سواد دانش آموزان توجه شده است و دانشگاه فرهنگیان درصدد برای راه اندازی رشته بهداشت مدارس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم نمادین روز سلامت که در یکی مدارس آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران برگزار شد اظهار داشت: آموزش و پرورش با وجود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز، ۹۵ هزار مدرسه و یک میلیون معلم ظرفیت خوبی را برای توسعه کشور در جنبه های مختلف فراهم کرده است و بحثبهداشت و سلامت از جمله مواردی است که مدنظر آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: در تحلیلی که از محتوای کتب درسی به عمل آوردیم این نتیجه به دست آمد که در کتب درسی دوره متوسطه به بهداشت فردی و عمومی برای افزایش سطح دانش دانش آموزان به خوبی توجه شده است معتقدیم که ظرفیت بزرگ نیروی انسانی آموزش و پرورش، مدارس و کتب درسی زمینه خوبی را برای افزایش دانش سلامت مردم کشور فراهم خواهد کرد.

حمیدی ادامه داد: البته این مواردی که در کتب درسی تحت عنوان دانش سلامت گنجانده شده است زمانی معنادار خواهد بود که به رفتار تبدیل شود. هم اکنون فعالیت های مختلفی را در حوزه سلامت دانش آموزش از جمله بحثغربالگری و شناسنامه سلامت را شاهدیم و هرچه ارتباط میان آموزش و پرورش و بهداشت و درمان معنادارتر شود این فعالیت موفقیت آمیزتر خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت با اشاره به این که نیروی انسانی بهداشت مدارس باید توسعه یابد، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در رشته بهداشت مدارس جذب دانشجو کند و از مسئولان وزارت بهداشت درخواست داریم تا رشته ویژه بهداشت مدارس را ایجاد کنند. چرا که هم اکنون عمده مربیان بهداشت مدارس در رشته بهداشت عمومی فارغ التحصیل شده اند درحالی که در مدارس احتیاج به رشته تخصصی بهداشت مدارس داریم.

حمیدی عنوان کرد: در آموزش و پرورش به سیاست های سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است توجه خواهیم کرد و در این زمینه وزارت بهداشت باید ما را همراهی کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار