|
|
کدخبر: ۱۶۲۲

معاونت پیشگیری اداره بهزیستی شهرری با اشاره به اختصاص ۲ کمپ ترک اعتیاد به زنان گفت: با توجه به ویژگی‌های این منطقه، شهرری به قطب درمان اعتیاد تبدیل شده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، منیره حاتمی اظهار داشت: در سطح منطقه شهرری ۵۴ کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مرکز فعال بوده و در هر یک از آنها حدود ۴۰ نفر از خدمات ترک اعتیاد بهره‌مند می‌شوند ضمن اینکه تعدادی از این افراد از استان‌های ایلام، کرمانشاه و استان‌های جنوبی و غربی پذیرش می‌شوند چرا که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از بیماران خود دور باشند.

وی با اشاره به تبدیل اعتیاد از مواد مخدر به مواد محرک مانند شیشه، افزود: از تعداد۵۴ کمپ ترک اعتیاد ۲ مرکز به زنان معتاد اختصاص داده شده که برای هر دوره ۲۸ روزه ترک اعتیاد جمعاً ۸۰ نفر را تحت مراقبت و درمان قرار می‌دهند.

معاونت پیشگیری اداره بهزیستی شهرری بیان کرد: در بحثتوانمندسازی معتادان در حال بهبود، بر حسب تجربه دریافتیم که آموزش آموزه‌های دینی توسط روحانیت تاثیر بسیار مثبتی بر رفتار حین و پس از درمان آنها داشته و خانواده‌ها پس از درمان طی تماس با ما تاثیر مثبت این آموزش‌ها را اعلام کردند.

حاتمی با اشاره به فعالیت‌های حوزه پیشگیری تصریح کرد: فعالیت‌ها در ۴ حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، انجام مشاوره‌های روانشناختی و پیشگیری از معلولیت انجام می‌شود.

وی در توضیح فعالیت‌های حوزه پیشگیری از معلولیت بیان کرد: یکی از این اقدامات انجام طرح‌های غربالگری شنوایی برای نوزادان ۱ تا ۲۸ روزه و انجام طرح‌های سنجش بینایی و تشخیص تنبلی چشم در کودکان ۱ تا ۶ ساله است که طی این اقدامات در سال گذشته ۳۰۰ کودک دچار تنبلی چشم تشخیص و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

معاونت پیشگیری اداره بهزیستی شهرری همچنین گفت: در حوزه آگاه‌سازی و آموزش دلایل ایجاد معلولیت از جمله ازدواج‌های فامیلی، عدم مراقبت در دوران بارداری، عدم انجام آزمایشات لازم قبل از بارداری در مراکز مشاوره به جوانان آموزش داده می‌شود.

حاتمی افزود: حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز شامل سه سطح پیشگیری اولیه که با آموزش‌های خاص از گرفتاری افراد در دام اعتیاد جلوگیری شود، پیشگیری ثانویه شامل درمان فرد معتاد که مشکل وی به سایر افراد جامعه سرایت نکند و سطح سوم پیشگیری شامل از بین بردن عوارض ناشی از اعتیاد انجام می‌شود.

معاونت پیشگیری اداره بهزیستی شهرری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ادارات تابعه بهزیستی کمبود اعتبارات است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار